سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک روانشناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

سخنان خود را در مقابل دیدمان کودکانتان بازگو نکنید/ برداشت‌های نادرست کودکان از اظهارات والدین

یک روانشناس گفت: کودکان برداشت متفاوتی از حرف‌های والدین خود دارند و پدر و مادر باید مراقب سخنان خود در مقابل آنها باشند.

فرید فدایی روان‌شناس در گفت‌وگو با خبرنگار خانواده باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه صحبت‌های والدین توسط کودکان فاش می‌شود، اظهار کرد: والدین شاید در مقابل کودکانشان حرفی را به زبان آورند با این گمان که کودک آنها قادر به درک برخی موضوعات نیست ولی ممکن است کودک حتی بدون فهم آن موضوعات آنها را در بیرون از خانه و یا در مقابل دیگران تکرار کند. 

وی ادامه داد: اگر کودکان صحبت های والدین را بیرون از خانه منتقل کنند، بهتر است آنها را تنبیه نکنید چراکه آنها نمی دانند این کار اشتباه است، بهتر است به آنها مفهوم حرف‌های خصوصی و راز را آموزش دهیم. 

فدایی در خصوص اینکه کودکان حرفهایی را که می‌شنوند، نگران می‌شوند و آنها را برای اطرافیان بازگو می کنند گفت: والدین باید مراقب حرف زدن خود در مقابل کودک باشند زیرا کودکان آنچه را که می شنوند باور می کنند و دچار سوءِ تفاهم می‌شوند و همین باعث می شود که برای برطرف کردن نگرانی های خود صحبت هایی که شنیده‌اند را به دیگران انتقال دهند. 

روانشناس در پایان اذعان کرد: لازم نیست هرنوع اطلاعاتی را در اختیار فرزندان قرار دهیم چرا که کودکان با دانستن جزئیات دچار پریشانی می‌شوند و با ناقص شنیدن صحبت‌های والدین آنها را با تخیلات خود آمیخته کرده و بازگو می‌کنند. 

انتهای پیام/ 

برچسب ها: روانشناس ، کودکان ، حرف ، والدین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.