سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد؛

یزد، دومین استان بهره مند از جمعیت سادات در کشور

مدیر کل ثبت احوال استان یزد ،استان یزد را دومین استان پس از مازندران از لحاظ جمعیت سادات عنوان کرد .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛سید محمد طباطبائی با اشاره به رشد 1/4 درصدی جمعیت کشور اظهار داشت : رشد جمعیت سادات عزیز در کشورمان 2/5 درصدبوده و این در حالی  است  که این عدد در استان یزد 3/3 درصد می باشد .

مدیر کل ثبت احوال استان افزود : در سطح کشور 35 درصد و در استان یزد 33/1 درصد جمعیت سادات در گروه سنی 20 تا 40 سال قرار دارند .

وی ضمن تبریک میلاد فرخنده امیر المومنین علی ( ع ) به آمار انتخاب نام و القاب این امام همام اشاره کرد و گفت : 6 میلیون و 320 هزار نفر در سراسر کشور به نام و القاب حضرت علی ( ع ) مزین می باشند و بیش از 2 میلیون و 400 هزار ایرانی نام مبارک علی دارند .

مدیر کل ثبت احوال استان اضافه کرد : در سال گذشته 35 درصد نوزادان پسر یزدی با نام و القاب مولود کعبه حضرت امیر المومنین ( ع ) نامگذاری شده اند.

طباطبائی همچنین از انتخاب نام 33 درصد نوزادان دختر استان دارالعباده با نام و القاب حضرت فاطمه زهرا ( س ) در سال گذشته خبر داد و افزود : در سراسر کشور 13 میلیون و 153 هزار نفر مزین به نام و القاب آن بانوی بزرگوار هستند

وی در بیان آخرین نکته آماری با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به توجه به سیاستهای فرزند آوری اظهار داشت : در حالیکه رشد موالید در کشور 4/2 درصد می باشد استان یزد با رشد 8/5 درصد پس از استان قم دومین استان به لحاظ رشد موالید است .

انتهای پیام/س


برچسب ها: ثبت ، احوال ، سادات ، علی ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.