سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سیگارکشیدن خطر استوماتیت را تا 30 درصد افزایش می‌دهد

استعمال دخانیات بویژه سیگار، خطر ابتلا به بیماری استوماتیت را 25 تا 30 درصد افزایش می دهد و در افراد مبتلا نیز موجب تشدید بیماری می‌شود.

حسام کبیری متخصص بیماری‌های دهان و دندان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: استوماتیت التهاب دهان شامل مخاط دهان، لب‌ها، زبان و کام است، که معمولاً با علائمی نظیر التهاب، قرمزی و خونریزی، درد شدید تا خفیف، زخم‌های دهان، تنفسی بد‌بو و حتی بی‌اشتهایی، خستگی، تب و تحرک پذیری همراه است.

وی، با بیان اینکه برخی از عوامل عفونی، تحریک کننده، حساسیت‌زا، تروما و خشکی می‌تواند موجب بروز استوماتیت شوند، افزود: مشکلات تغذیه‌ای نظیر کمبود ویتامین و کم خونی نیز احتمال ابتلا به استوماتیت را افزایش می‌دهد.

کبیری تاکید کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار، خطر ابتلا به بیماری استوماتیت را 25 تا 30 درصد افزایش داده و در افراد مبتلا نیز موجب تشدید بیماری می‌شود.

وی، یادآور شد: افراد سیگاری علاوه بر اینکه بیشتر در معرض بیماری استوماتیت هستند، علائم و عوارض این بیماری در این افراد نیز بیشتر است.

کبیری خاطر نشان کرد: هر چقدر میزان مصرف سیگار افزایش یابد، به همان اندازه خطر ابتلا به استوماتیت، تشدید بیماری و طولانی‌تر شدن عارضه بیشتر شده و کیفیت زندگی نیز کاهش قابل ملاحظه‌ای خواهد یافت. 

 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.