دکتر رستمیان گفت: متاسفانه واردات سیگار کشور در انحصار برخی افراد خاص است که با واردات سالانه 30 درصد سیگار قاچاق به کشور صدمه غیرقابل جبرانی به سلامت جامعه وارد می‌کنند.

دکتر عبدالرحمان رستمیان نایب رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: هم واردات سیگار و هم قاچاق سیگار در انحصار افراد خاصی است و مجلس فراکسیونی با نام فراکسیون هم اندیشی مدرس بر پا کرده است که پیگیری و بحث جلسات این فراکسیون واردات است و افراد را می‌خواهیم و پی‌گیر واردات و قاچاق هستیم.

وی گفت: بسیاری از مبادی مرزی کشور درگیر قاچاق است ارگانهای دیگر مانند مرزداران، نیروی انتظامی و گمرک باید برای کاهش و کنترل قاچاق در کشور همکاری کنند در حال حاضر بالای 5 درصد کالای قاچاق به کشور وارد و یا خارج می‌شود.

رستمیان با اشاره به بالا بودن بهره‌های بانکی در ایران بیان داشت: در صورت جلوگیری نکردن از ورود کالای قاچاق به کشور تولید صدمه می‌بیند و رشد نمی‌کند و از طرفی بهره‌های بانکی بالا و حدود 25 تا 30 درصد است که این خود موجب کاهش صادرات می‌شود.

در بسیاری از کشورها علاوه بر اینکه بهره‌های بانکی را کاهش می‌دهند در حمل و نقل و صادرات تولیدات داخلی آنها به کشورهای دیگر نیز کمک می‌کنند که متاسفانه این اقدامات در ایران انجام نمی‌شود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اصیل
۲۰:۲۰ ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۴
لطفا طرح جمع آوری سیگار از سوپر مارکت ها راپیگیری کنید
آخرین اخبار