سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس عنوان کرد:

تحریم‌ها فرصتی برای کاهش وابستگی بودجه به نفت/ جذب سرمایه‌گذار خارجی تنها با حفظ منافع ملی

فولادگر با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور گفت: برای جذب سرمایه‌گذار باید بستر قانونی فراهم شود و تمامی موانع رفع شود و جذب سرمایه‌گذاری تنها با حفظ منافع ملی انجام شود.

حمیدرضا فولادگر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته بودجه سالیانه متناسب با درآمدهای نفتی تنظیم می‌شد گفت: پس از تحریم‌ها و کاهش درآمدهای نفتی و مشکل در انتقال و بازگرداندن ارز به کشور موجب شد تا رشد و توسعه اقتصادی در کشور متناسب با درآمدهای نفتی نباشد.

وی افزود: امسال خوشبختانه بودجه ما وابستگی کمتری به درآمدهای نفتی دارد و ما می‌توانیم هزینه جاری خود را از درآمدهای غیرنفتی دریافت کنیم.

فولادگر تصریح کرد: درست است که به خاطر تحریم و کاهش قیمت نفت رشد و توسعه چشمگیری نداشتیم اما این خود به فرصتی تبدیل شد تا سهم درآمدهای نفتی در بودجه سالیانه کشور کمتر شده و اتکا به نفت نیز کاهش یابد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه باید از این فرصت استفاده شود تا برای همیشه نقش درآمدهای نفتی در بودجه کاهش یابد گفت: اگر درآمدهای نفتی نیز افزایش یافت باید این افزایش را  سرمایه‌گذاری کرد.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به لزوم جذب سرمایه‌گذاری‌های خارجی در کشور گفت: برای جذب سرمایه‌گذار باید بستر قانونی فراهم شود و تمامی موانع رفع شود و جذب سرمایه‌گذاری تنها با حفظ مصالح ملی انجام شود.

انتهای پیام/

برچسب ها: سرمایه ، نفت ، بودجه ، صنعت ، شاخص
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.