سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نرخ اعلام شده سود بانکی به واقعیت تورم نزدیک است

نرخ بانکی اعلام شده به واقعیت تورم نزدیک است، بنابر این با سرمایه‌گذاری یکی از مشکلات تولید و اشتغال حل می‌شود ولی صرفا تنها مشکل سرمایه‌گذاری و اشتغال سود نیست.

ندیمی نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در خصوص کاهش 2 درصدی نرخ بهره بانکی گفت: سپرده‌گذار همیشه دو هدف اصلی عدم دریافت نرخ بهره بانکی کمتر از تورم و امنیت مالی را دنبال می‌کند.

وی ادامه داد:حال در صورتی که نرخ تورم 15 درصد و نرخ بهره بانکی 20 درصد اعلام شده است و با توجه به شرایط کنونی، ارزش پول سپرده‌گذار از بین نمی‌رود ودر حال حاضر نرخ بهره بیش از 20 درصد تعریفی ندارد و از طرفی نباید نرخی بیش از این از وام گیرنده گرفته شود چون خود موجب افزایش هزینه و تورم در کشور می‌شود و می‌توان گفت سود و تورم با هم رابطه‌ای مستقیم دارند.

ندیمی در ادامه افزود: نرخ بانکی اعلام شده به واقعیت تورم نزدیک است بنابراین با سرمایه‌گذاری یکی از مشکلات تولید و اشتغال حل می‌شود ولی صرفا تنها مشکل سرمایه‌گذاری و اشتغال سود نیست.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی در توضیح این موضوع که برخی از موسسات تا 25 درصد سود می‌پردازند گفت: دولت باید موسسات را کنترل کند تا از نرخ سود بانکی اعلام شده تبعیت کند یعنی به گونه ای نباشد که سپرده گذاری‌ها از بانک‌ها به سمت موسسات روانه شود اما توجه به این نکته ضروری است که ممکن است از موسسات به سمت و سوی دلالی و ... کشیده شود.

ندیمی در پایان تصریح کرد: دولت باید نظارت خود را روی موسسات بیشترکند تا آنها از نرخ سود بانکی اعلام شده تبعیت کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: بانک ، سود ، اقتصاد ، وام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.