سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کمک آلمان به آمریکا در جاسوسی از فرانسه و اتحادیه اروپا

سازمان اطلاعات و امنیت آلمان به آژانس امنیت ملی آمریکا در جاسوسی از مقامات عالیرتبه‌ی فرانسه و اتحادیه اروپا کمک کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی‌وی، براساس گزارش رسانه‌های آلمان، سازمان اطلاعات و امنیت آلمان (بی‌ان‌دی) به آژانس امنیت ملی امریکا (ان‌اس‌آ) در جاسوسی از فرانسه و اتحادیه اروپا کمک کرده است.

به گزارش‌های روزنامه‌ی آلمانی "زوددویچه تسایتونگ" و شبکه‌های سراسری "ان‌.دی‌.آر" و "دابلیو.دی.آر"، سازمان اطلاعات و امنیت آلمان به نمایندگی از سازمان جاسوسی آمریکا (ان‌اس‌آ) از مقامات عالیرتبه‌ی فرانسه و همچنین اعضای کمیسیون اروپا، جاسوسی کرده است.

روزنامه زوددویچه با چاپ مقاله‌ای در صفحه‌ نخست خود، ادعا کرده است که از مرکز شنود سازمان اطلاعات آلمان در شهر باد آیبلینگ -- واقع در جنوب مونیخ -- برای کمک به ان‌اس‌آ در‌ جاسوسی از مقامات عالی‌رتبه‌ی فرانسوی در وزارت خارجه‌ی فرانسه، کاخ الیزه و کمیسیون اتحادیه‌ی اروپا سوء استفاده شده است.

مقاله‌ی فوق با استناد به تحقیقات داخلی می‌گوید شرکت‌های اروپایی نیز -- البته به میزان کمتری -- هدف جاسوسی قرار گرفته‌اند.

این اتهامات در حالی مطرح می شود که طبق گزارش‌های رسانه های آلمانی، دولت "آنگلا مرکل" -- صدراعظم آلمان -- در مقابل دریافت اطلاعات مربوط به مبارزه با تروریسم از آمریکا، جاسوسی سازمان آژانس امنیت ملی آمریکا از آلمان و شرکت‌های اروپایی را نادیده می‌گرفته است.

انتهای پیام/
برچسب ها: المان ، اتحادیه ، اروپا ، جاسوسی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.