سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرودگاه آبادان با افزايش پروازهای خارجی رونق می‌گيرد

مدير فرودگاه آبادان گفت: فعاليت شرکت‌های هواپيمایی خارجي در فرودگاه آبادان بدون همکاری دستگاه‌های اجرايی امکان‌پذير نيست.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، محمدرضا رضايي مدير فرودگاه آبادان در ديدار با حميد احمدي سرپرست جديد گمرک با تاکيد بر تاثيرگذاري بالقوه فعاليت گمرکات در اقتصاد، صادرات و واردات کشور گفت: در حال حاضر بنادر استان خوزستان همکاري و تعامل زيادي را با گمرک دارند به‌طوري که چرخ اقتصادي بنادر را گمرکات در دست گرفته‌اند.

وي ضمن ابراز تشکر از روند همکاري گمرک آبادان از ابتداي برقراري پرواز خارجي شارجه - آبادان - شارجه در فرودگاه آبادان افزود: ادامه فعاليت شرکت هواپيمايي ايرعربيه در فرودگاه بدون همکاري دستگاه‌هاي اجرايي از جمله گمرک، گذرنامه و بانک ملي و ساير ادارات وابسته امکان‌پذير نيست.

رضايي اظهار داشت: اين همکاري‌ها هم موجب گسترش پروازهاي خارجي و هم رونق و توسعه شهر شده است.

وي تصريح کرد: انجام به موقع تشريفات گمرکي در زمان پرواز عامل مهمي در ارتقاي سطح رضايتمندي مسافران خارجي دارد.

مدير فرودگاه آبادان گفت: به منظور ارتقاي سطح خدمات رساني و افزايش کيفيت، سالن پروازهاي خارجي فرودگاه با همکاري سازمان منطقه آزاد اروند بهسازي شد و اين طرح همچنان ادامه دارد و اين اقدام علاوه بر رضايتمندي مسافران ورودي، افزايش کيفيت نظارت موجب تسريع در فرايند ورودو خروج مسافران خواهد شد.

وي افزود: در سال گذشته، 80 پرواز خارجي بيش از شش هزار مسافر و نزديک به 74 تن بار را در مسير آبادان - شارجه و بالعکس جابجا نموده است.

در اين ديدار حميد احمدي سرپرست گمرک شهرستان آبادان نيز با تاکيد بر تداوم همکاري در انجام تشريفات گمرکي در فرودگاه آبادان گفت: برقراري اين پرواز تحولي مثبت در شرايط فعلي شهرستان آبادان است.

سرپرست گمرک آبادان بيان داشت: با توجه به گسترش پروازها به خصوص پروازهاي خارجي در نيمه دوم سال 93 در فرودگاه آبادان، اين اداره فعاليت خود را به‌صورت مستمر انجام خواهد داد تا مسافران دغدغه‌يي براي ترخيص کالاهاي خود نداشته باشند.

احمدي با بيان اينکه وجود منطقه آزاد اروند يک موقعيت ويژه و عاملي براي رونق کسب و کار و توسعه تجارت در سطح استان است، تصريح کرد: با مصوبه دولت و لزوم حصارکشي منطقه آزاد اروند قرار است شش گيت ورود و خروج در اطراف شهرهاي آبادان و خرمشهر به سمت شهرهاي همجوار احداث شود که با تامين نيرو نسبت به استقرار نيروهاي گمرک در اين گيت‌ها اقدام خواهد شد که به يقين وجود فرودگاه فعال امتياز اين موقعيت استراتژيک را افزايش مي‌دهد.

فرودگاه آبادان با همکاري شرکت هواپيمايي ايرعربيه جنوب غرب کشور را با سه پرواز هفتگي در مسير شارجه - آبادان - شارجه وصل نموده است.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.