سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح 6 گالری در سال 94/ ترویج پژوهشکده‌ی علوم و فناوری در سال جاری

جلیلی گفت: در موزه‌ی علوم فناوری جمهوری اسلامی ایران در سال جاری شش گالری افتتاح شده و به صورت رسمی کار خود را شروع می‌کنند.

به گزارش خبرنگار علمی باشگاه خبرنگاران، سیف اله جلیلی رئیس موزه علوم و فنآوری در نشست خبری که صبح امروز در موزه‌ی علوم و فناوری برگزار شد، گفت: در سال 94 افتتاح 6 گالری را در دستور کار برنامه‌های اصلی خود قرار داده‌ایم، ازجمله گالری انرژی‌های نور که در تاریخ 16 اردیبهشت سال جاری با هدف ارائه روش‌های جدید برای تولید انرژی در دو بخش استفاده از انرژی و بخش دیگر با دو خورشید تأسیس می‌شود.

گالری دیگر گالری ابزار‌های جراحی است در این گالری نیز ابزارهای جراحی که قدیم در ایران استفاده می‌شد در تاریخ 16/2/94 افتتاح می‌شود.

وی افزود: گالری از چرتکه تا کامپیوتر تا پایان سال راه‌اندازی می‌شود. گالری نجوم جزو مطالعات جدی است، گالری ارتباطات با همکاری صدا و سیما تأسیس می شود و آخرین گالری هوا و فضا است که با همکاری پژوهکشده‌ی هوا و فضا افتتاح می‌شود.

جلیلی عنوان کرد: چند گالری در دست مطالعه است که فاز مطالعاتی آن شروع شده و امید است تا پایان سال افتتاح شود و همچنین گالری شیمی و جهان در سالهای آینده افتتاح می‌شود.

وی در خصوص برنامه جدی سال 94 بیان کرد: ترویج پژوهشکده علم که اولین پژوهشکده از نوع موضوع علوم و فناوری است و به یک سری کارشناس متخصص نیاز دارد که درباره‌ی اجزایی که در نمایشگاه گذاشته می‌شود، توضیح می‌دهد. مصوبات طرح در حال آماده سازی است و مجوز آن گرفته شده و در سال 94 تأسیس می‌شود.

وی اظهار داشت: تقریباً 75% بازدید کنندگان از موزه دانش‌آموزان و 25% از آنها مردم عادی جامعه هستند و خوشبختانه در این زمینه موفق بوده و فضا را به صورتی تنظیم کرده‌ایم که متناسب با نیاز‌های افراد باشد.در سال 93 روزانه میانگین 300 نفر از موزه علوم و فناوری بازدید داشته‌اند و این نشان دهنده ی پربازدید بودن موزه‌ی ما است.

وی تصدیق کرد: یکی از اهداف اصلی مراکز علوم کمک به آموزش غیر رسمی در دبیرستان‌هاست و به زودی تفاهم‌نامه وزیر علوم تحقیقات و فناوری و آموزش و پرورش بستر می‌شود و این از برنامه‌های اصلی ما در سال 94 است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: موزه‌ی عصر و فناوری جمهوری اسلامی دارای چند گالری است، ازجمله گالری مرکز علم که در آن مطالب علمی مفیدی برای دانش‌آموزان دوران دبیرستان و عامه‌ی مردم جمع‌آوری شده و گالری دیگر گالری فنآوری بومی است که در آن فناوری‌هایی که از قدیم مورد استفاده بوده مثل آسیاب بادی، یخچال به نمایش گذاشته می شود. گالری بعدی از مورس تا موبایل است که هدف این بود تاریخ تحول فناوری اطلاعات از زمانی که اولین اطلاعات دریافت می‌شود در معرض نمایش قرار گیرد.





انتهای پیام/

 
برچسب ها: علوم ، فناوری ، جراحی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.