سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ستاری:

نامناسب بودن وضعیت نظام آموزشی کشور /تقويت NBICاقتدار كشور را در پی دارد

ستاری با نامناسب خواندن وضعیت نظام آموزشی کشور و نبود هدف مشخص کار ستادهای معاونت علمی را مشابه فدراسیون‌های ورزشی خواند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، سورنا ستاری معاون علمی رئیس جمهور در ششمین کنگره علوم شناختی كه در سالن‌ همایشهای رازی  برگزار شد گفت: ستادهای موجود در معاونت علمی مشابه فدراسیون‌های ورزشی کار می‌کنند، یعنی وظیفه آنها تحویل دانش‌آموخته‌هایی به جامعه است که بتوانند در سطح جهانی رقابت کنند. 

وی با اشاره به وجود 13 ستاد معاونت علمی افزود: ستادها باید افراد را از سنین کم در سطح دبستان شناسایی و با توجه به علاقه‌شان تا مدارج علمی همراهی کنند زیرا اهداف ستادها طولانی مدت بوده و کسی انتظار آمار تعجب برانگیز در سال آینده را از آنها ندارد. 

وی افزود: کشور ما نیروی انسانی زیادی دارد که با همیاری آن‌ها در همه عرصه‌ها موفق شود زیرا اعتقاد ما بر این است که آینده در دست کشورهایی است که نیروی انسانی زیادی دارند. با نگاهی به شرکت‌های معتبر و بزرگ دنیا در می‌یابیم که آنها نیز با اتکا به نیروی انسانی خود توانسته‌اند به موفقیت دست یابند نه با تکیه بر اصل فیزیکی. 

ستاری در ادامه اظهار کرد: یکی از برنامه‌های سال جاری راه‌اندازی NBIC است زیرا تقویت این حوزه‌ها اقتدار آینده‌ کشور را در پی خواهد داشت. 

وی همچنین عنوان کرد: در حال حاضر 4.5 میلیون دانشجو داریم که باید به فکر اشتغال آنها باشیم و این دقیقا عکس هدف اصلی تحصیل که اشتغال زایی است می‌باشد. 

معاون علمی رئیس جمهور در پایان خاطر نشان کرد: باید ضمن اختصاص بودجه به حوزه‌های مختلف علم، روش‌های استفاده درست از آن را در نظر بگیریم. 




انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.