سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

شیوع بالای تخریب شبکیه چشم در بین خانم‌ها

زرین گفت: میزان ابتلا به تخریب شبکیه چشم در بین خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است.

محمد رضا زرین، دبیر انجمن اپتومتریست در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: گلوکوم یا آب‌سیاه خطرناکترین بیماری چشمی محسوب می‌شود. این بیماری در بین خانم‌ها و آقایان به میزان برابری شیوع دارد.

وی، در خصوص شایع‌ترین بیماری چشمی اظهار داشت: بیماری تخریب شبکیه شیوع بالایی در بین بیمار‌های چشمی دارد، میزان ابتلا به این بیماری در بین خانم‌ها نسبت به آقایان بیشتر است و فرد در اثر ابتلا به تخریب شبکیه چشمی به نابینایی نیز مبتلا می‌شود البته با یک معاینه ساده چشمی می‌توان از عوارض این بیماری جلوگیری کرد.

دبیر انجمن اپتومتریست تصریح کرد: افزایش میزان قند خون فرد پس از طی مدت زمانی می‌تواند در تخریب شبکیه چشم وی تاثیر بگذارد. افزایش میزان قند خون، عروق جدید در چشم فرد ایجاد می‌کند این عروق جدیدی در چشم فرد ایجاد می‌کند، این عروق جدید بر اثر عوامل مختلفی از چشم فرد جدا می‌شود، این مسئله خونریزی چشم را به دنبال دارد که در نهایت فرد را به نابینایی دچار می‌کند.

زرین عنوان کرد: در صورتیکه عروق جدید شبکیه در مراحل ابتدایی تشخیص داده شود، می‌توان آن را به وسیله لیزر مسدود کرد و به این وسیله از تخریب شبکیه فرد و در نهایت نابینایی وی جلوگیری نمود. 


انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.