سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیماران ریوی بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی‌های کلیوی هستند

بیماران ریوی به ویژه مبتلایان به التهاب ریه، بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی‌ها و آسیب‌های کلیوی بوده و موارد ناتوانی و مرگ و میر نیز در این افراد بالاتر است.

حامد صفایی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، افزود: بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی در بین برخی از مبتلایان به بیماری‌های مزمن و غیر مزمن شایع تر است که این موضوع نشان می‌دهد که بیماری‌های کلیوی باید بیشتر جدی گرفته شوند.

وی، با اشاره به ارتباط بین اختلالات و نارسایی‌های کلیوی و ریوی، تاکید کرد: بیماران ریوی به ویژه مبتلایان به التهاب ریه، بیشتر در معرض ابتلا به نارسایی‌ها و آسیب‌های کلیوی بوده و موارد ناتوانی و مرگ و میر نیز در این افراد بالاتر است.

صفایی اظهار داشت: به نظر می‌رسد که بین آسیب‌های حاد کلیوی و شاخص‌های زیستی التهابی ارتباط‌های معنی دار وجود داشته باشد که همین موضوع می‌تواند احتمال همزمانی آسیب کلیه و بیماری‌های التهابی نظیر التهاب ریه را افزایش دهد.

وی خاطرنشان کرد: در بسیاری از موارد عفونت و نارسایی کلیه در افراد مبتلا به بیماری‌های ریوی به ویژه مبتلایان به التهاب ریه یک موضوع بسیار مهم و امری نسبتاً شایع و حتی در مواردی بسیار شایع است که در این زمینه باید اقدامات تشخیصی، درمانی و کنترلی جدی‌تری صورت گیرد.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.