سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بوکو‌حرام کنترل شهر مرزی نیجریه را در دست گرفت

تروریستهای بوکو‌حرام موفق شدند با بیرون راندن نیروهای دولتی، کنترل شهر مرزی "مارت" نیجریه را در دست بگیرند.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از تلگراف؛ تروریستهای بوکو‌حرام درعملیاتی گسترده به شهر مرزی "مارت" نیجریه حمله کردند. آنها موفق شدند با بیرون راندن نیروهای دولتی، بر شهر تسلط پیدا کنند.
 تعداد تروریستهای حاضر در این عملیات حدود 2 هزار نفر اعلام شد. مقامات محلی اعلام کردند عملیات بوکوحرام در "مارت" از روز پنجشنبه آغاز شد و تا ساعات پایانی جمعه شب ادامه یافت. تعداد زیاد تروریستها و مجهز بودن آنها به انواع تسلیحات، موجب شد سربازان ارتش نیجریه از شهر عقب نشینی کنند. این سومین بار است که بوکو‌حرام موفق می‌شود کنترل شهر "مارت" را در اختیار بگیرد. نظامیان نیجریه در دو نبرد گذشته با بوکو‌حرام، شکست خورده و نتوانستند مدت زمان زیادی این شهر را از دست تروریستها خارج کنند.
شهر "مارت" به دلیل مجاورت با کشور چاد از اهمیت جغرافیایی بالایی برخوردار است، زیرا تروریستها با کنترل آن،  امکان سازمان‌دهی عملیات مسلحانه را در هر دو کشور نیجریه و چاد به دست می‌آورند.

هنوز آمار رسمی تعداد کشته شدگان و مجروحان عملیات بوکو‌حرام در "مارت" اعلام نشده است. شهروندانی که ماههای گذشته از این شهر به چاد و کامرون فرار کرده بودند با اطمینان از حضور نظامیان نیجریه در "مارت" به این شهر بازگشتند ؛ همین موضوع احتمال بالا بودن تعداد قربانیان غیرنظامی را در این حمله تروریستی بالا برده است. 

بوکو‌حرام از شش سال پیش فعالیت خود را در نیجریه آغاز کرد و در این مدت، دست کم 13 هزار نفر کشته و 1.5 میلیون نفر آواره شدند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.