سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر طبق پژوهش‌های اخیر؛

موارد مسمومیت با ویتامین‌ها افزایش یافته است

بر طبق نتایج پژوهش‌های اخیر موارد مسمومیت با ویتامین‌ها اعم از ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های محلول درآب، افزایش یافته است.

صدرالله کمالوند، متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: ویتامین‌ها از جمله مواد مغذی مهم و ضروری برای بدن هستند که مصرف منابع حاوی آن به ویژه میوه‌ها و سبزی‌ها، برای سلامتی بدن مورد نیاز بوده و کمبود آن‌ها با عوارض زیادی همراه است.

وی گفت: با وجود تاثیرات مثبت بسیار زیاد ویتامین‌ها، اما این مواد در موارد متعددی می‌توانند موجب به بروز مسمومیت و اختلال در عملکرد برخی از اندام‌های بدن شوند.

کمالوند، تاکید کرد: بر طبق نتایج پژوهش‌های اخیر موارد مسمومیت با ویتامین‌ها اعم از ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامی‌های محلول در آب، افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مشکل و خطر اصلی مسمومیت در صورت استفاده از مقادیر بالای ویتامین‌ها به ویژه ویتامین‌های محلول در چربی ایجاد می‌شود، گفت: به عنوان مثال مقادیر بالای مصرف ویتامین A در چربی است، می‌تواند موجب عوارضی نظیر خستگی، بی‌اشتهایی، استفراغ و افزایش فشار داخل جمجمه شود.

کمالوند خاطرنشان کرد: مصرف مقادیر بالای ویتامین D که محلول در چربی است، نیز با علائم و عوارضی نظیر خستگی، تهوع، استفراغ، افزایش فشار خون و اختلالات کلیوی همراه است. 



انتهای پیام/
برچسب ها: مسمومیت ، ویتامین ، رژیم ، تغذیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.