سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عدم پیگیری درمان عامل اصلی تشدید سردردهای میگرنی است

بسیاری از مبتلایان به سردردهای میگرنی اقدام خاصی جهت درمان خود و پیگیری آن صورت نمی‌دهند که همین موضوع عامل اصلی تشدید این سردرد است.

مهیار مهین شفیعی متخصص مغز و اعصاب در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: برخلاف اغلب سردردهای دیگر، سردردهای میگرنی معمولا در درمان ابتدایی هیچ علامت واضحی ندارند و با گذشت زمان و مایعات پزشک، می‌توان به علل احتمالی آن پی برد.

وی با بیان اینکه عوامل مختلفی می‌توانند در تشدید سردردهای میگرنی نقش داشته باشند، تأکید کرد: بسیاری از مبتلایان به سردردهای میگرنی اقدام خاصی جهت درمان خود و پیگیری آن صورت نمی‌دهند که همین موضوع عامل اصلی تشدید این سردرد است. 

مهین شفیعی گفت: موارد سردرد میگرنی در بین خانم‌های جوان بسیار قابل ملاحظه و بالا است و در سایر افراد این عارضه شیوع کمتری دارد.

وی یادآور شد: براساس شواهد موجود، سردردهای میگرنی معمولا در سنین 10 تا 30 بروز می‌کند و به تدریج تا 50 سالگی کمتر می‌شود. 

مهین شفیعی با اشاره به اینکه به محض مشاهده علائم میگرن باید به پزشک مراجعه کرد، اظهار داشت: درد ضربان دار یک طرف و یا دو طرفه در سر، تهوع و استفراغ، اختلالات بینایی و شنوایی، بی‌حس شدن و ضعف و همچنین سوزن سوزن شدن قسمت‌هایی از بدن، حساسیت و تشدید سردرد به دلیل نور، صدا و حرکت و حتی سرد شدن و کبودی دست و پاها از مهمترین علائم و عوارض سردردهای میگرنی است. 



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.