سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش هزینه رقابت سامسونگ با اپل

شرکت سامسونگ برای رقابت با اپل متحمل هزینه سنگینی شده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از رویترز؛ شرکت کره ای "سامسونگ الکترونیکس" برای رقابت با شرکت آمریکایی اپل، با یک دردسر مالی جدی مواجه شده است. هزینه ساخت جدیدترین محصول سامسونگ به مراتب بالاتر از هزینه ساخت آیفون6 پلاس است.

هزینه ساخت یک دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S6 edge برای سامسونگ حدود 290 دلار و 45 سنت تخمین زده شده است که بالاترین هزینه در مقایسه با ساخت دیگر مدل های گلکسی محسوب می‌شود؛ اما هزینه ساخت جدیدترین مدلهای تلفن هوشمند آیفون کمتر از رقم اعلام شده برای گلکسی است.

کارشناسان مرکز مطالعات فن‌آوری آمریکا اعلام کردند، هزینه‌ای که صرف ساختن 100 دستگاه تلفن هوشمند گلکسی S6 edge می‌شود، با هزینه ساخت 121 دستگاه تلفن هوشمند آیفون6 پلاس – 64 گیگابایتی – برابری می‌کند. سامسونگ در سال 2010 (1389) اولین سری از تلفن های مدل گلکسی را به بازار عرضه کرد که هزینه ساخت این مدل با آیفون4 مساوی بود. سامسونگ از سال 2011 و همزمان با عرضه مدل گلکسی S II ، با افزایش هزینه های ساخت محصولات در مقایسه با تلفن های هوشمند اپل مواجه شد.

دلیل اصلی فاصله ایجاد شده میان هزینه های سامسونگ و اپل، گرایش روز‌افزون کاربران تلفن های هوشمند به استفاده از سیستم عامل iOS  بود. در چنین شرایطی سامسونگ مجبور به ارائه سخت افزارهایی با کیفیت بالاتر و نرم افزارهای جدیدی شد تا نظر مساعد خریداران را به خود جلب کند. دلیل دیگر محبوبیت اپل، معرفی یک یا دو دستگاه تلفن جدید در سال است. سامسونگ برخلاف اپل، چندین مدل متنوع را سالانه وارد بازارهای جهانی می‌کند و تعادل عرضه و تقاضا را برهم می‌زند.

شرکت اپل به لطف عرضه دو مدل آیفون6 و آیفون6 پلاس موفق شد حجم فروش تلفن های هوشمند خود را در سه ماهه نخست سال 2015 به 74.5 میلیون دستگاه برساند. شرکت سامسونگ هنوز عملکرد فروش سه ماهه خود را در سال جاری ارائه نداده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.