سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکيه و استراليا درمورد افزايش مقابله با گروه های تروريستی توافق کردند

احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه و تونی ابوت همتای استرالیایی وی درمورد تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با تروریسم توافق کردند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه و تونی ابوت همتای استرالیایی وی درمورد تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با تروریسم توافق کردند.

داود اوغلو و ابوت در دیدار با یکدیگر که در آنکارا پایتخت ترکیه انجام شد همچنین درمورد مقابله با تامین مالی تروریست ها و کاهش تهدیدهای ناشی از جنگجویان خارجی توافق کردند.

نخست وزیران دو کشور در بیانیه ای مشترک اعلام کردند :« ترکیه یکی از کشورهای پیشتاز در جنگ علیه داعش به شمار می رود و در اینگونه تلاش ها نقشی مهم ایفا می کند. استرالیا از احیای تلاش های ترکیه برای کنترل مرزی شدیدتر و تبادل اطلاعات به منظور جلوگیری از پیوستن جوانان به داعش و دیگر گروه های تروریستی از طریق مرز ترکیه استقبال می کند.»

در حال حاضر بیش از 100 استرالیایی در کنار تروریست های  داعش در عراق و سوریه می جنگند و یک نوجوان نیز این هفته به اتهام توطئه تروریستی در شهر ملبورن بازداشت شد.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۴
ترکیه بعد از صد سال از قتل عام یک و نیم میلیون ارامنه حتی حاضر نیست عذر خواهی کنه الان هم که پشت داعش در کشتار مردم عراق و سوریه هست اینها خود ریشه تروریسم هستند