سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گرگان؛

تولید جو بدون پوشینه برای اولین بار در گلستان

با قرار گرفتن جو بدون پوشینه در جیره غذایی دامها ، شیر و گوشت ارگانیک تولید می شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گرگان،   دکتر نوری نیا عضو هیت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی گلستان و مجری تحقیقاتی کاشت جو بدون پوشینه در استان گفت : برای اولین بار کار تحقیقاتی این گیاه به اتمام رسیده و در فصل پاییز در منطقه قربان آباد گرگان کشت شده و اکنون در مرحله تحقیقی ترویجی جو بدون پوشینه هستیم و در خرداد ماه از تنها مزرعه استان درو می شود. 

مسئول انجمن ارگانیک گلستان گفت: اصلی ترین ویژگی این گیاه را ارگانیک بودن آن بیان کرد و افزود با توجه به اینکه در مزرعه مناسب برای کشت جو بدون پوشینه تقریبا 10 سال باید از کود و سم استفاده نشده باشد و همچنین در مرحله تولید فقط از کود حیوانی استفاده می شود در نتیجه گیاه تولید شده کاملا ارگانیک است و پس از مصرف دام شیر و گوشت تولیدی نیز ارگانیک به عمل می آید. 

  دکتر نوری نیا از دیگر مزایای این گیاه را نیاز کم آبی آن عنوان کرد و افزود با توجه به اقلیم استان در سالهای آینده گلستان ظرفیت کشت 30 هزار هکتار جو بدون پوشینه را دارد . 

وی همچنین گفت : جو بدون پوشینه در زمان کوبیدن پوشینه از گیاه جدا می شود و جو بصورت  پوست کنده در می آید و جایگزین مناسبی برای ذرت جهت استفاده در مرغداریها و دامداری ها می باشد.

انتهای پیام/س



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.