سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرید در نشست خبری مطرح کرد:

600 هزار تماس با اورژانس اجتماعی / وجود 370 مرکز مداخله در بحران

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور گفت : درسال 93 ششصد هزار تماس با اورژانس اجتماعی گرفته شده است .

به گزارش خبرنگار رفاهی باشگاه خبرنگاران ؛ حبیب الله مسعودی فرید معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در نشست خبری خود که امروز (چهارشنبه ) در محل این سازمان برگزار شده بود با اشاره به 600 تماس با اورژانس اجتماعی اظهار کرد : در سال 93  600 هزار تماس با خط اورژانس اجتماعی گرفته شد که از این میان  سه چهارم تماس ها مرتبط بوده است .

وی ادامه داد: در حال حاضر 300 خودرو اورژانس اجتماعی و 370 مرکز مداخله در بحران در سطح کشور وجود دارد که از این میان تمامی شهرهای بالای 50 هزار نفر می بایست دارای اورژانس اجتماعی شوند .

مسعودی فرید با تاکید بر اینکه کارشناسان و افراد شاغل در اورژانس اجتماعی استخدام این سازمان نیستند و این امر موجب شده تا امنیت شعلی نداشته باشند گفت: اورژانس اجتماعی در 3 سطح در شهرها راه اندازی می شود که این امر براساس نیاز منطقه می باشد.

وی با اشاره به اینکه  75  درصد سلامت مردم در جاهایی خارج از وزارت بهداشت اتقاق می افتد که می بایست برای آن برنامه ریزی کردکه یکی  از آنها سلامت روانی و اجتماعی است تصریح کرد:  طبق بررسی های به عمل آمده در خصوص شناخت مردم از اورژانس اجتماعی در 10 استان به این نتیجه رسیدیم که 25 درصد مردم شناخت کافی از این حوزه ندارند.

معاون اموراجتماعی سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: در تماسهایی که در سال 93 با اورژانس اجتماعی گرفته شده بود 7 درصد تماسها مربوط به کودک آزاری بود که به سه شاخص ؛  غفلت ، آزارهای جنسی و  روانی تقسیم بندی می شود که دراین میان نقش غفلت پر رنگ تر از دیگر شاخصه ها است .

وی اضافه کرد : 6 درصد تماسهای اورژانس اجتماعی مربوط به همسر آزاری ، 17 درصد تماسها مشکلات خانوادگی 5/12 درصد مراجعات به این مراکز موضوع طلاق بوده است.

وی با اشاره به اینکه 170 مرکز مداخله در بحران در سطح کشو ر وجود دارد گفت : 21 میلیون خانوار در سطح کشور وجود دارد که از این میان 5/12 درصد آن زنان سرپرست خانوار هستند .

مسعودی فرید ادامه داد: سازمان بهزیستی کشور سامانه رصد زنان سرپرست خانوار را در سال جاری راه اندازی کرد که به این وسیله در نظر دارد  آمار دقیقی از زنان سرپرسست خانواره و خدمات ارئه شده به آنها به دست آورد .

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در پایان تصریح کرد:40 درصد زنان سرپرست خانوار درآمدی پایینی دارند که  میانگین درآمدی 34 درصد آنان از مردان سرپرست خانوار پایین تر است .


انتهای پیام/



برچسب ها: اورژانس ، بحران ، تماس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.