سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"زمانی هم می گفتند در باند مشحونم"

صفرزاده: شیطنت یک مربی از فینال دورم کرد/ من مغضوب مشحون نیستم

داور بین المللی بسکتبال که از هفته قبل بعد از یک سال دوری به جمع داوران سوپرلیگی بازگشت، برخی مسائل پیرامون دوری خود و ارتباط با مشحون را روشن کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ بازگشت امیرحسین صفرزاده داور بسکتبال که از فینال سوپرلیگ فصل قبل تا هفته سیزدهم لیگ حرفه ای در سوپرلیگ قضاوت نکرده بود، در رسانه های خبری انعکاس متفاوتی داشت.
 
صفرزاده که از مطالب مربوط به مغضوب بودن در دوره مشحون و کنار گذاشته شدن خود ناراحت است، به خبرنگار ما در این مورد توضیح می دهد: بعد از بازگشتم در برخی رسانه ها تیترهایی مانند داور مغضوب دوران مشحون را دیدم. این مطالب برایم جای تعجب داشت چون در مقطعی هم عنوان می شد که چون با باند محمود مشحون بوده ام به نحوی سعی در ضربه زدن به فضای داوری را دارم. حالا برعکس این ماجرا عنوان می شود.

نوربخش و مشحون حق پدری گردن من دارند
 
وی ادامه می دهد: در حال حاضر محمود مشحون رئیس سابق فدراسیون و حسن نوربخش رئیس سابق کمیته داوران در سمت های خود نیستند و شاید هیچ وقت هم به بسکتبال برنگردند. حالا هم چون نیستند،‌حرف می زنم. نوربخش و مشحون هر دو حق پدری و استادی به گردن من دارند. در بیش از یک دهه قضاوتم همیشه حرف های زیادی مطرح شده و تهمت های زیادی به من زده اند اما این دو بزرگوار در مقابل تمام این مسائل از من حمایت کرده اند. حالا هم چون فرد نمک نشناسی نیستم، بی انصافی می دانم اگر در مقابل مطالب مطرح شده، سکوت کنم. شاید بگویند بی سیاستی می کند که این حرف ها را می زند اما درونم را که نمی توان منکر شد. من به خاطر ترس از منافع، ارتباطم با مشحون و نوربخش را منکر نمی شوم.
 
صفرزاده می گوید: در تمام روزهای سختی که داشته ام، محمود مشحون و حسن نوربخش هم حمایتم کرده اند. این حمایت از همان زمان 18 سالگی که اولین قضاوتم را انجام دادم تا به حال ادامه داشته است. شاید عده ای از ترس و واهمه بگویند که حالا با نوربخش و مشحون ارتباطی ندارند یا به صورت غیرعلنی ارتباط داشته باشند اما من علنا می گویم که با این دو نفر ارتباط دارم و هیچ زمانی مغضوب آنها نبوده ام و مطمئنم هیچوقت اینطور نخواهد بود.
 
شیطنت مربی یک باشگاه باعث کنار رفتنم از فینال شد

وی در مورد دلایل کنار رفتن خود در یک سال گذشته ادامه می دهد: من جریان فینال سال گذشته را کنار می گذارم چون آن ماجرا شیطنت یکی از آقایان مربی بود. همه می دانند که مربی کدام باشگاه را می گویم. وی جو بدی را در آن زمان ایجاد کرد. در فصل جدید هم زمانی که به سمینار داوران نرفتم، مشحون همچنان سر کار بود و دنبال این که به جمع داوران برگردم. زمانی هم که از فدراسیون رفت به من توصیه کرد که داوری را ادامه دهم اما یکی از دلایلی که در این مدت بازنگشتم هم این بود که اگر در زمان سرپرست جدید بازگردم، می گویند به خاطر مشکل با مشحون کنار رفته بودم. همین پیش بینی هم چهار ماه بعد،‌ زمانی که بار دیگر قضاوت کردم، ‌درست از آب در آمد.
 
خودم نخواستم داوری کنم

صفرزاده توضیح می دهد: این که در این مدت داوری نکرده ام تنها به این خاطر بود که خودم نخواستم. کسی من را کنار نکذاشت. برخی اختلافات وجود داشت اما نه با مشحون چون هیچ وقت با وی اختلافی نداشته ام. در این مدت بسیاری دوستان تلاش کردند که واسط برقراری ارتباط دوباره و حل اختلافات شوند تا این مقطع که برخی سوء تفاهمات برطرف شد. مهمترین موضوع هم این بود که خودم دوست داشتم دوباره قضاوت کنم. دنبال هیچ چیز دیگری هم نیستم، دلم برای داوری تنگ شده بود و به همین دلیل برگشتم.
 
داور بین المللی بسکتبال ادامه می دهد: حالا دنبال مطرح کردن اتفاقات قبلی و ریشه مسائل نیستم اما بحث تست آمادگی جسمانی که وسط کشیده می شود،‌کمی خنده دار است. نمی توانم از خودم تعریف کنم اما 10 سال در سطح اول آسیا قضاوت کردم. آیا می توان تصور کرد که در تست آمادگی جسمانی شرکت نکردم،‌ چون نمی توانم بدوم؟ این پاک کردن صورت مسئله است. من در تیر 1393،‌مسابقات کاپ آسیا را قضاوت کردم. مگر می شود بدون تست در چنین مسابقاتی شرکت کرد؟ بعد از آن هم همیشه دنبال آماده نگه داشتن بدن خود بودم.

شیمیدر صعود کند، در سوپرلیگ قضاوت نمی کنم
 
صفرزاده که مدیریت تیم بسکتبال شیمیدر در دسته اول را هم برعهده دارد در مورد احتمال صعود این تیم به سوپرلیگ و اجبار برای کناره گیری دوباره از داوری می گوید: اگر تیم شیمیدر به سوپرلیگ بیاید من دیگر نمی توانم در لیگ برتر داوری کنم. این طبیعی است. باید از بین داوری در سوپرلیگ و مدیریت باشگاه یکی را انتخاب کنم. من هم ارتباط خوب و دوستانه ای با درغوکاسیان مالک باشگاه دارم که به یک سال حضور در باشگاه ربطی ندارد. این ارتباط مربوط به قبل است. در زندگی هر کسی چند شخص انگشت شمار تاثیر گذار هستند که در زندگی من هم درغوکاسیان مانند مشحون و نوربخش تاثیرگذار بوده است. با توجه به این موضوع اگر مجبور باشم در لیگ برتر داوری نکنم،‌ این انتخاب را انجام می دهم تا به عنوان برادر کوچکتر کنار وی بمانم و کمکش می کنم.
 
وی تاکید می کند: قطعا داوری را هم در لیگ دسته اول ادامه می دهم چون قضاوت علاقه اصلی من است و نمی توانم آن را کنار بگذارم.

انتهای پیام/

برچسب ها: صفرزاده ، داوری ، مشحون
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.