سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تروریستها از نرم افزارهای اپل و گوگل بهره می‌برند

رمز گذاری در برنامه های اپل و گوگل با اهداف جنایتکارانه تروریستها هماهنگ است.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از راشاتودی؛ "کایروس وانس،" یکی از مقامات قضایی منهتن، برنامه کد‌گذاری امنیتی در گوشی های اپل و گوگل را برای تحقق اهداف جنایتکارانه تروریستها مناسب دانست.

وی در این باره گفت: این دو شرکت بزرگ ، برنامه ای را در اختیار کاربران می‌گذارد که با رمز‌گذاری پیامها و تماس های تلفنی، آنها را از دید مقامات نظارتی دولت پنهان کند. این امکان جدید فقط برای فعالیت بدون دردسر تروریستها مناسب است و پیگیری عملیات و نقشه های تروریستی آنها را غیرممکن می‌کند. چهره های افراطی و مشکوک به عضویت در گروههای تروریستی معمولا از گوشی های هوشمند آیفون استفاده می‌کنند. آنها دلیل قانع کننده‌ای برای این کار دارند زیرا قسمت کد‌‌گذاری اپل به خوبی از عهده مخفی کردن اطلاعات برمی‌آید و هیچ نهاد نظارتی نمی‌تواند در آن نفوذ کند.

این سامانه امنیتی علاوه بر پنهان سازی پیام ها و تماس های تلفنی، قادر است تصاویر ذخیره شده بر روی گوشی را نیز از دسترس افراد غریبه دور نگه دارد.

گوگل هم از همین سامانه غیر قابل نفوذ امنیتی در نسخه های جدید سیستم عامل اندروید خود بهره برده است. شرکت های اپل و گوگل حدود 96 درصد از سهم بازارهای جهانی تلفن همراه را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار نشان می‌دهد تعداد کاربران گوشی های اپل و گوگل روز به روز در حال افزایش است و به زودی دیگر نمی‌توان کنترلی بر روی آنها داشت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.