سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

ساماندهی کشف رودباایجاد دو هزار هکتار فضای سبز/شاید مشکلات زیست محیطی کشف رود حل شود

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد گفت : متاسفانه وضعیت زیست محیطی کشف رود در مشهد مناسب نیست و باید اقدامات جدی در این زمینه انجام شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، غلامحسین صاحبی بااعلام این مطلب افزود: ایجاد دو هزار هکتار فضای سبز مشکلات زیست محیطی کشف رود را حل می کند.

وی مسئله کشف رود را معضل ملی دانست وخاط نشان کرد : در سفر شهریور ماه رییس جمهوری و اعضای هیات دولت به خراسان رضوی مصوب شد هزار و 600 میلیارد ریال از ابتدای سال 94 و در بازه زمانی سه ساله برای ساماندهی کشف رود تخصیص یابد.

صاحبی با اشاره به اینکه شورای شهر مشهد اهتمام ویژه ای بر حل مشکلات کشف رود دارد تصریح کرد: تا زمانی که در حاشیه این رودخانه پروژه ای در نظر گرفته نشود مشکلات باقی می ماند، لذا یکی از پیشنهادهای شورای شهر طراحی و اجرای پروژه های مختلف فضای سبز در این محدوده است.
وی نبود زیرساختها و شبکه جمع آوری فاضلاب و آبهای سطحی را از عمده ترین معضلات حاشیه شهر مشهد دانست و بیان کرد: به دلیل ریزدانه بودن منازل حاشیه شهر پساب و فاضلاب آنها در خیابانها رها می شود که مشکلات زیست محیطی فراوانی به همراه دارد.
هم اکنون فاضلابهای آلاینده های صنعتی، خدماتی و خانگی به کشف رود ریخته و زمینهای کشاورزی اطراف آن نیز با همین آب آلوده آبیاری می شوند.

رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت، سلامت و محیط زیست شورای اسلامی شهر مشهد به آغاز فعالیت های ساماندهی کشف رود از سال گذشته اشاره کرد و گفت: از ابتدای آبان ماه سال گذشته تا کنون بیش از 10 کیلومتر از بستر این رودخانه بهسازی شده است.
صاحبی عنوان کرد: حدود 140 پمپ کفکش در کشف رود برای آبیاری سبزی ها و محصولات کشاورزی نصب شده بود که بخش عمده ای از آنها جمع آوری شد.
شعبه ای از 'کشف رود' از کوههای هزار مسجد و شعبه دیگر آن از کوههای بینالود سرچشمه گرفته و از شمال شهر مشهد می گذرد.
این رودخانه 290 کیلومتری که پرآبی آن تنها در خاطره ها باقی مانده، از غرب به شرق جریان دارد و پس از ادامه مسیر در محل پل خاتون به رودخانه هریرود می پیوندد و از آنجا به بعد 'رود تجن' نام گرفته که به سوی ترکمنستان ادامه می یابد و در ریگزارهای کشور همسایه فرو می رود.

انتهای پیام/س

  

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.