سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

درخواست از آنگلا مرکل برای واکنش به دخالت‌های آمریکا در اوکراین

اقدام اوباما در اعزام 300 سرباز آمریکایی به اوکراین، یک ژست بشردوستانه است که در عین‌حال به‌طور بالقوه می‌تواند به وخامت اوضاع حاکم بر منطقه درگیری نیز بیانجامد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، اقدام رییس‌جمهور آمریکا مبنی بر اعزام نیروهای چترباز به اوکراین و سایر تحرکات کاخ سفید در مورد این کشور اروپایی، با واکنش‌هایی از سوی کارشناسان و رسانه‌های اروپایی مواجه شده است تا جایی که مطبوعات آلمان نیز به صدراعظم کشورشان در خصوص افزایش دخالت‌های ایالات‌متحده در این موضوع هشدار داده‌اند.

تعداد نیروهایی که آمریکا به تازگی به اوکراین فرستاده، حدود 300 نفر اعلام شده است. این سربازان که گفته می‌شود از تیپ 173 هوابرد ارتش آمریکا مستقر در ویچنزای ایتالیا آمده‌اند، هفتۀ گذشته برای آموزش نیروهای گارد ملی اوکراین وارد این کشور شدند.

بسیاری از مفسران و کارشناسان آلمانی مانند میشل اشترومر(Michael Stürmer)، اکنون بیش از گذشته خواستار رسیدگی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، به موضوع دخالت‌های کاخ‌سفید در مسئله‌ی اوکراین شده‌اند.

اشترومر در گزارشی که در روزنامه آلمانی Die Welt چاپ شده است، هشدار داده آن‌چه که باعث بروز مناقشاتِ پیش از جنگ‌های تاریخ‌ و دامن زدن بر آتش درگیری‌ها شده، ناشی از سوءبرداشت‌های حاکم بر دولت‌ها بوده است. این کارشناس آلمانی اضافه می‌کند که درگیری‌های کنونی، برخلاف مراحل واپسین دوران جنگ سرد، یک رویارویی باثبات و قابل کنترل نیست که به‌سادگی بتوان بر آن افسار زد و آن را به عاقبت دلخواه هدایت کرد.

"تاریخ، تاکنون نتوانسته در امتحان «مدیریت برخورد» سربلند بیرون بیاید. در این قضیه نیز ما با جوّ سنگینی از بی‌اعتمادی و اتهام‌زنی‌های ریشه‌دار در بین طرف‌های درگیر در اوکراین روبرو هستیم."

میشل اشترومر در ادامه با اشاره به اعزام نیروهای تیپ 173 آمریکا به اوکراین، این حرکت را در پوشش یک ژست بشردوستانه توصیف کرده که در عین‌حال به‌طور بالقوه می‌تواند به وخامت اوضاع حاکم بر منطقه درگیری بیانجامد.

هیچ اسلحه و هیچ سربازی نباید به منطقه فرستاده شود. اشترومر خطاب به آنگلا مرکل هشدار می‌دهد که باید به‌جای تکیه بر طرح‌های آمریکایی، به‌دنبال راه‌حل‌های دیپلماتیک، نظیر توافق مینسک و غیره بود و آلمان نیز باید نقش فعالانه خود را در این برهه ایفا کند.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.