سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امیری‌خامکانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

اجرای آزمایشی «اساسنامه شرکت نفت» در صورت تصویب مجلس

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی از جمع‌آوری امضا برای اجرای آزمایشی «اساسنامه شرکت نفت» در صورت تصویب مجلس خبر داد.

«حسین امیری‌خامکانی» نماینده مردم زرند و کوهبنان،‌ در گفت‌و‌گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ با اشاره به بررسی اساسنامه شرکت نفت در کمیسیون متبوع خود گفت: اساسنامه شرکت نقت به صورت طرح در کمیسیون انرژی آماده و برای بررسی‌های بیشتر کارگروهی تشکیل شد.

وی افزود: این طرح نیز هم اکنون در نوبت بررسی در صحن علنی مجلس قرار دارد.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در این اساسنامه چارچوب تشکیلاتی این شرکت، اعضای هیئت مدیره آن، مدیرعامل و حدود اختیارات و اهداف مشخص و مقرر شده است بر اساس این اساسنامه فعالیت‌های شرکت ملی نفت ایران هدایت و مدیریت شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به این‌که سال پیش‌رو سال شلوغی برای مجلس شورای اسلامی است و برنامه ششم توسعه و بودجه سال 95 را داریم، لذا نمایندگان به دنبال این هستند که بر اساس اصل 85 قانون اساسی اجازه اجرای آزمایشی اساسنامه شرکت نفت را مجلس بگیرند و در این راستا هم 30 امضا جمع کرده‌ایم.

وی ادامه داد: اگر صحن علنی مجلس شورای اسلامی این طرح نمایندگان را تصویب کند، طرح مجددا برای مشخص شدن زمان اجرا به کمیسیون مربوطه باز می‌گردد و برای تایید نهایی  در صحن علنی تصویب خواهد شد.

امیری‌خامکانی خاطر نشان کرد: اجرای آزمایشی این طرح حداکثر 5 سال است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.