سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در نشست مطبوعاتی مشترک وزرای خارجه ایران و ونزوئلا مطرح شد

ظریف: سیاست ایالات متحده در تهدید ونزوئلا را به شدت محکوم می‌کنیم/ رودریگز: سفر به تهران در راستای تحکیم روابط دو کشور

وزیر امور خارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با همتای ونزوئلایی خود اظهار داشت: بسیار خوشحالیم که ایران و ونزوئلا سیاست‌های مشابهی در تقابل با تحریم‌ها و زورگویی‌ها دارند و ما سیاست ایالات متحده در تهدید ونزوئلا را به شدت محکوم می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران٬"محمدجواد ظریف" وزیرامورخارجه کشورمان در نشست مطبوعاتی مشترک با "دلسی رودریگز" وزیر امور خارجه ونزوئلا اظهارداشت: بسیار خوشحالیم امروز میزبان وزرای امورخارجه و نفت ونزوئلا هستیم و روابط ما بسیار عمیق و گسترده و مبتنی بر منافع دو‌ کشور است که این ضرورت همکاری را فراهم می‌کند.

وی افزود: امروز صحبت‌هایی در رابطه با مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی و همکاری دو جانبه داشتیم، بسیار خوشحالیم که ایران و ونزوئلا سیاست‌های مشابهی در تقابل با تحریم‌ها و زورگویی‌ها دارند و ما به شدت سیاست ایالات متحده در تهدید ونزویلا را محکوم می‌کنیم.

ظریف ادامه داد: در زمینه بحث نفت و همکاری‌هایی در این جهت صحبت کردیم و امیدواریم همکاری‌ها و گفتگو‌های دو کشور در جهت منافع مشترک باشد.

رودریگز وزیر خارجه ونزوئلا در این نشست خبری گفت: ما امروز جلسه بسیار خوبی داشتیم و در این سفر وزیر نفت ونزوئلا بنده را همراهی می‌کند، این سفر تاکیدی بر تحکیم روابط دو کشور است و از حمایت‌های ایران تشکر می‌کنیم و امروز در زمینه انرژی، سیاسی و اقتصادی صحبت کردیم و همانطور که میدانید ایران و ونزوئلا عضو اپک هستند که امیدواریم این همکاری مثمر ثمر باشد.

وی ادامه داد: ونزوئلا عضو غیر دائم شورای امنیت است و سیاست ما سیاست انقلابی یا همان بولیگاری است، و به منشور سازمان ملل به ویژه احترام به عدم مداخله در امور داخلی کشورها معتقدیم و به ظریف اطمینان دادیم که از این چارچوب عدول نخواهیم کرد، ما حامی پیام دوستی نیکلاس ماپورو هستیم و دوستی ما راهبردی و  استراتژیک است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.