سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک روان‌شناس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

ارتباط صمیمانه والدین عامل اصلی "پیشرفت فرزندان"

یک روان‌شناس گفت: وظیفه اساسی والدین نسبت به فرزندان ایجاد ارتباط صمیمانه همراه با آموزش است.

 
جعفر بای، روان‌شناس در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه نکات مهمی در زمینه نحوه برخورد خانواده‌ها با جوانان وجود دارد، اظهار کرد: احترام متقابل، دادن مسئولیت به فرد جوان و دادن اجازه‌ تصمیم‌گیری و پذیرش تبعات آن وظایف مهمی هستند که خانواده‌ها باید به جوانان نشان دهند.
 
بای افزود: در واقع وظیفه اساسی والدین ایجاد ارتباط با فرزندانشان است در نتیجه نقش مهمی در پیشرفت رفتار آنها دارند.
 
وی در ادامه گفت: بسیاری از خانواده‌ها نظام تربیتی گذشته را در پیش می‌گیرند، بنابراین این ارتباط باعث ایجاد شکافی بین والدین و فرد جوان می‌شود.
 
این روان‌شناس تصریح کرد: هر چه والدین، جوان را بهتر درک و باور کنند و کنشی متقابل و طبیعتا کنش متصاعدی با او داشته باشند،‌ در نتیجه شرایط مناسبی برای ارتباط مسالمت‌‌آمیز با فرد جوان فراهم می‌شود.
 
بای با اشاره به اینکه خانواده‌ها وظیفه دارند جوانان را به درستی بشناسند و او را باور کنند، گفت: زمانی که  جوانی دچار مشکلات و ناکامی می‌شود، خانواده‌ها باید به کمک او بشتابند، او را درک کنند و فعالیت‌هایی را برای جبران شکست او انجام دهند.
 
وی ادامه داد: همچنین یکی از مشکلاتی که در جامعه کنونی باعث شکست و نابودی فرد جوان می‌شود، یأس و ناامیدی است در اینجا وظیفه‌ی اساسی والدین باید امیدبخش، کمک‌کننده و حامی باشد در واقع خانواده‌ها باید جوان را در چتر حمایت خود قرار دهند.
 
انتهای پیام/
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.