سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از سوی سازمان امور مالیاتی صورت گرفت

اعلام مشمولان مرحله ششم در نظام ماليات بر ارزش افزوده

بنا به اختيارات حاصل از مقررات ماده «18» قانون ماليات بر ارزش افزوده، بدينوسيله فعالان اقتصادی (عرضه‌كنندگان كالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله ششم ثبت‏ نام نظام ماليات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجرای مقررات اعلام شدند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از سازمان امور مالیاتی کشور، در عصر حاضر قانون ماليات بر ارزش افزوده به عنوان يکي از استراتژي هاي اساسي نظام مالياتي کشورها به منظور ايجاد تحول در اين نظام، ابزار مناسبي براي اعمال سياست هاي مالي و کنترل عوامل تاثيرگذار در اقتصاد محسوب مي گردد. ماليات بر ارزش افزوده يکي از مترقي ترين نظام هاي مالياتي جهان و دستاورد بزرگي است که توسط سازمان امور مالياتي در راستاي تحول نظام مالياتي کشور و همچنين ايجاد پويائي، کارآمدي و انطباق هر چه بيشتر با اهداف متعالي دولت، بويژه طرح تحول اقتصادي از مهرماه 1387 بصورت مرحله اي در کشور بمورد اجرا گذارده شد.
از اين رو سازمان امور مالياتي کشور تاکنون طي شش مرحله فراخوان، فعالان اقتصادي را مکلف به ثبت نام در اين نظام مالياتي نموده است که در ادامه براي آگاهي هر چه بيشتر موديان محترم، تلاش خواهد شد به کليه مشمولاني که مکلف به ثبت نام و اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده در مرحله ششم اين نظام شده اند، اشاره گردد.

بنا به اختيارات حاصل از مقررات ماده «18» قانون ماليات بر ارزش افزوده، بدينوسيله فعالان اقتصادي( عرضه كنندگان كالا و ارائه دهندگان خدمات) مشمول مرحله ششم ثبت‏ نام نظام ماليات بر ارزش افزوده به منظور آموزش و اجراي مقررات موضوع اين قانون به اين شرح تعيين و اعلام مي‌گردد: اشخاص حقوقي و همچنين حقيقي (صرفنظر از مبلغ فروش سالانه) موضوع ماده «95» قانون مالياتهاي مستقيم که به فعاليت‏هاي زير اشتغال دارند: چلوكبابي‌ها، سالن‏ هاي غذاخوري ،سفره خانه هاي سنتي و اغذيه فروشي‏ هاي زنجيره اي با مالکيت واحد و يا نام و نشان و عنوان تجاري واحد فارغ از مساحت محل کسب و کار و نوع مجوز. 

همچنين فعالان اقتصادي كه واجد شرايط مراحل اول تا پنجم ثبت‏ نام و اجراي قانون ماليات بر ارزش افزوده بوده اند، حتي در صورت انطباق با شرايط مشموليت مرحله ششم ثبت‏ نام اين نظام مالياتي، جزء مؤديان مشمول مراحل قبلي ثبت ‏نام و اجراي قانون محسوب و مكلف به اجراي مقررات از تاريخ شمول فراخوان مربوط، خواهند بود.

ضمناً از مشمولان مرحله ششم دعوت مي‌شود از تاريخ درج اطلاعيه در جرايد، به سامانه اينترنتي معاونت ماليات بر ارزش افزوده به نشاني WWW.EVAT.IR مراجعه و نسبت به ثبت نام در اين نظام مالياتي اقدام کنند تا مقدمات لازم از جمله آموزش فعالان اقتصادي و ... جهت اجراي قانون فراهم شود. همچنين راهنماي چگونگي ثبت‏ نام از طريق سامانه مزبور قابل دسترسي مي باشد.

شايان گفتن است موديان در صورت نياز به آموزش قانون و مقررات ماليات بر ارزش افزوده مي توانند با مراجعه به سامانه ياد شده يا به ادارات كل امور مالياتي استان و شهرستان ذيربط براي آموزش ثبت ‏نام نمايند، تا اقدام لازم براي آموزش آنها به صورت رايگان بعمل آيد.

اتحاديه‏ هاي صنفي ذيربط مي توانند در صورت نياز اعضاي خويش جهت آموزش ، فهرست آنان را به ادارات كل امور مالياتي ذيربط اعلام تا اقدامات لازم جهت آموزش آنها فراهم گردد.

لازم به ذکر است؛ تاريخ اجراي ساير تكاليف مقرر در قانون از جمله فرآيند دريافت گواهينامه ثبت‏ نام، وصول ماليات و عوارض ارزش افزوده از خريداران، ارائه اظهارنامه و واريز عوارض و ماليات بر ارزش افزوده به حساب هاي تعيين شده توسط سازمان امور مالياتي كشور از ابتداي سال 1394 خواهد بود.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.