مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس خبر داد

معافیت 20 ساله مالیاتی برای سرمایه‌گذاران در منطقه ویژه انرژی پارس

شرکت‌ها توليدی و سرمايه‌گذاران داخلی و خارجی فعال در منطقه ويژه اقتصادی انرژی پارس تا 20 سال از پرداخت ماليات معاف می‌شوند.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا)، مدير عامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: کالاهايي که قرار است در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس استفاده شود، از عوارض گمرکي معاف مي شود، از اين رو شرکتهاي خارجي که قطعات و تجهيزات خود را وارد اين منطقه کنند، هزينه تمام شده پاييني را متقبل خواهند شد.

* ايجاد نمايندگي وزارت امور خارجه در عسلويه

مهدي يوسفي از ايجاد نمايندگي وزارت امور خارجه در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس در آينده اي نزديک خبر داد و گفت: تمهيدات خاصي براي دريافت ويزاي نيروهاي خارجي و آسان شدن قوانين کار انديشيده شده است تا ويزاي کار براي خارجي ها به سرعت اعطا شود.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس با بيان اين که به زودي همايشي براي سرمايه گزاران خارجي در عسلويه برگزار خواهد شد، افزود: در اين همايش که امسال در ايران برگزار مي شود، ارزيابي هاي اقتصادي براي اين سرمايه گذاران انجام خواهد شد؛ همچنين بر اساس ظرفيتهاي منطقه طرحهاي سرمايه گذاري از مقياس کوچک تا بزرگ براي سرمايه گذاران خارجي به تفسير توضيح داده مي شود.

وي يادآور شد: در حوزه سرمايه گذاري در منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس سرمايه گذاران تعهدي براي همکاري با شرکتهاي ايراني ندارند، اما در صورت تمايل مي توانند از شرکتهاي ايراني براي همکاري دعوت کنند.

يوسفي با اشاره به ديدار گروه هاي خارجي از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس گفت: اطاق بازرگاني ترکيه (ازمير) به تازگي از منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس بازديد کرده و فرصتهاي سرمايه گذاري براي آنها تشريح شده است؛ همچنين گروه هايي از کشورهاي آلمان و قطر نيز ضمن بازديد از منطقه، علاقه مندي خود را براي سرمايه گذاري ابراز کرده اند.

* کاهش دروازه هاي گمرک از 67 عدد به 34 عدد

مهدي يوسفي از تلاش براي کاهش دروازه‌هاي ورودي گمرک در منطقه ويژه پارس جنوبي خبر داد و افزود: يکي از برنامه هاي اساسي اين است که تعداد گمرکها از 67 عدد به 34 عدد برسد.

مديرعامل سازمان منطقه ويژه اقتصادي انرژي پارس به برخي مشکلات اين گمرکها اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون شرايط به گونه اي است که براي جابه جايي کالا از يک فاز به فاز ديگر، تقريبا 4 مرحله کنترل گمرکي را بايد پشت سر بگذارد اما با کاهش مبادي گمرکي درصدد هستيم تا اين مشکل برطرف شود.

به گفته يوسفي صادرات و واردات کالا در منطقه ويژه اقتصادي و انرژي پارس جنوبي نقش بسيار مهمي دارد و گمرک در اين منطقه نيز فعاليت‌هاي بسيار خوبي چه در زمينه ورود کالاها و تجهيزات مورد نياز و چه در بخش صادرات کالاها و محصولات توليدي دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار