سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 10 درصدی موارد ابتلا به آلرژی

شواهد موجود نشان می‌دهند همزمان با فصل بهار، موارد ابتلا به آلرژی به ویژه در میان کودکان و جوانان، 5 تا 10 درصد افزایش می‌یابد.

کیوان مقتدر، متخصص آسم و آلرژی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: آسم التهاب مزمن مجاری تنفسی است که دلیل مهم آن تورم و ترشح مخاطی بیش از اندازه بوده و در افرادی که به عوامل خارجی حساسیت دارند، شیوع بالاتری دارد.

وی با بیان اینکه آلرژی به مواد مختلف اعم از غذاها، آلودگی هوا، سیگار، گرده گیاهان و هر عامل دیگری می‌تواند خطر آسم را افزایش دهد، تأکید کرد: شواهد موجود نشان می‌دهند که همزمان با فصل بهار، موارد ابتلا به آلرژی به ویژه در میان کودکان و جوانان، 5 تا 10 درصد افزایش یافته است.

مقتدر افزود: مهم‌ترین عواملی که موجب بروز آلرژی به ویژه در بهار می‌شوند، شامل گرده گیاهان، حساسیت به آلرژن‌های موجود در هوا نظیر گرد و غبار و برخی از حشرات و همچنین موادغذایی هستند.

وی با اشاره به اینکه یکی از راه‌های پیشگیری از آسم پیشگیری از آلرژی است، یادآور شد: در شرایط مواجهه با عوامل محرک و آلرژن، گرفتگی مجاری تنفسی موجب انسداد بیشتر راه‌های هوایی می‌شود که باید در اقدام اول، تماس و برخورد با ماده محرک و حساسیت‌زا را کاهش داد.

مقتدر خاطرنشان کرد: اگر اثبات شود یک یا چند نوع موادغذایی موجب بروز حساسیت و واکنش در فردی می‌شود، بنابراین باید از مصرف این مواد پرهیز کرد و یا مصرف آن‌ها را به کمترین حد ممکن 
رساند.



انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.