سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئيس پژوهشکده بيوتکنولوژی کشاورزی ايران خبر داد

عرضه اولين محصول پنبه تراريخته به بازار در سال جاری

قره یاضی با بيان اينکه سال گذشته برای اولين بار آزمايشات مزرعه‌ای برای توليد محصول پنبه تراريخته آغاز شد، گفت: اميدواريم بتوانيم امسال اولين محصول پنبه تراريخته را نيز تجاری سازی کرده و به بازار عرضه کنيم.

به گزارش گروه علمی باشگاه خبرنگاران به نقل از دبير خانه سومين جشنواره زيست فناوری، دکتر بهزاد قره‌ياضی با بيان اينکه امروز انطباقی ميان محصولات بيوتکنولوژی و ارگانيک بوجود امده است، افزود: در بيوتکنولوژی تلاش می کنيم علاوه بر اينکه از سمی استفاده نمی‌کنيم، محصول خوبی هم برداشت کنيم به گونه ‌ای که از نظر اقتصادی هم بصرفه باشد.

وی افزود: زيست فناوری کاربردهای مختلفی دارد که از جمله آن می‌توان به حوزه کشاورزی اشاره کرد. به عنوان مثال در بخش کشاورزی موفق شديم با خالص سازی جلبک‌های موجود در درياچه اروميه، بتاکاروتن استخراج کنيم که در تغذيه دام، انسان و توليد لوازم آرايشی کاربرد دارد. 

رئيس پژوهشکده بيوتکنولوژی کشاورزی ايران پيشرفت علمی در عرصه زيست فناوری را مثبت ارزيابی و عنوان کرد: بايد يک گام ديگر برداريم و برای استفاده از از فناوری به شرکت‌های دانش بنيان ميدان بدهيم. 

قره ياضی ادامه داد: پيش از اين زيست فناوری در چنبره دستگاه‌های دولتی بوده اما اکنون در تلاشيم آن را به شرکت‌های دانش‌بنيان بسپاريم.

انتهاي پيام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.