سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضا فیاضی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

تولیدات عروسکی در حال فراموشی است

یک بازیگر تلویزیون گفت: در سال‌های اخیر تولیدات عروسکی برای کودکان کاهش یافته و در حال فراموشی است و این عامل باعث کاهش خلاقیت در کارها می‌شود.

رضا فیاضی بازیگر تئاتر و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران در خصوص وضعیت برنامه‌های کودک گفت: در سال‌های اخیر تولیدات عروسکی برای کودکان کاهش یافته و در حال فراموشی است و این عامل باعث کاهش خلاقیت در کارها می‌شود.

بازیگر "زی زی گولو" در خصوص علت ماندگاری آثار عروسکی قدیمی عنوان کرد: در گذشته با شناختی که از بچه‌ها داشتند کارهای تخصصی ساخته و به نوعی رنگ شادی کودکانه حاصل درک آن‌ها از بچه‌ها در اثر دیده می‌شد، به عنوان مثال هنوز که هنوز است بچه‌ها با "زی زی گولو" و "هادی و هدی" زندگی می‌کنند، زیرا طنز زیبا و دلنشینی برای آن‌ها دارد.

این بازیگر با اشاره به محبوبیت انیمیشن افزود: انیمیشن از امکانات نمایشی وسیع‌تری برخوردار است و مخاطب بیشتری دارد، اما به نظرم اگر از نظر تکنیکی برای بچه‌ها، کارهای عروسکی که با جلوه‌های خاص انیمیشن همراه است، ساخته شود می‌تواند برای آن‌ها جذابیت ایجاد کند.

فیاضی در خصوص رمز ماندگاری و جذابیت عروسک‌ها گفت: ترکیب جالب شخصیت عروسکی، صدا، موسیقی و عروسک‌گردانی خوب و مناسب و همچنین فضای کلی حاکم بر آن عروسک، از ویژگی‌هایی است که سبب ماندگاری عروسک می‌شود.

وی ادامه داد: مسائلی که در تخیل بچه‌ها وجود دارند، مثل "زی زی گولو" که می‌توانست ابرها را همراه خود بیاورد، زباله‌ها را با جمله‌ای جابه‌جا کند و یا کارهای عجیب انجام دهد، سبب جذب کودکان به اثر می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای بهتر شدن کارهای کودک باید آثار بیشتری در این خصوص ساخته شود تا خلاقیت‌ها ظهور یابند و فضا برای کسانی مثل من که در این عرصه فعالیت کرده و تجربه، ایده‌ها و طرح‌هایی دارند، بهتر از قبل مهیا شود.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.