سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش 19 درصدی ترانزیت کالا از گمرکات آذربایجان غربی

بیش از یک میلیون تن کالا از گمرکات آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ ناظر گمرکات آذربایجان غربی گفت: پارسال یک میلیون و 715 هزار تن  کالا  به ارزش 628 میلیون و 846 هزار دلار از گمرکات  استان  به خارج از کشور صادر شد.  

تقوی افزود:‌ میوه  های خوراکی، سیمان و خاک و سنگ، مواد پلاستیکی، دیگ بخار و آبگرم، مصنوعات چدن  و ماشین آلات مکانیکی از عمده‌ترین کالاهای صادراتی از گمرکات  استان است. 

وی گفت: از لحاظ صادرات کالا گمرک ارومیه  با 36 درصد و گمرک پیرانشهر با 29 درصد در رده های اول و دوم و کشور عراق  با 48 درصد و ترکیه با 43 درصد در رتبه های اول و دوم دریافت کنندگان کالاهای صادراتی  قرار دارند.

تقوی افزود:‌ آذربایجان غربی در زمینه صادرات و واردات کالا در میان گمرکات کشور پارسال  رتبه یازدهم  را به خود اختصاص داد.

ناظر گمرکات از افزایش ترانزیت خارجی از گمرکات آذربایجانغربی خبر داد و افزود در سال گذشته میزان ترانزیت خارجی از گمرکات استان به یک میلیون و 268  هزا رتن رسید که از نظر وزن 19 درصد نسبت به سال قبل از آن افزایش دارد.

آذربایجان غربی 9 گمرک و 5 بازارچه را در خود جای داده است و 960 کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکیه، عراق و آذربایجان دارد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.