سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

متبکران کانادایی طراحی کردند؛

ابزاری برای هوشمند کردن خانه

به منظور ذخیره‌ و کاهش هزینه‌های انرژی محققان و متبکران کانادایی موفق به طراحی و ساخت نوعی ابزار شدند که به موجب آن منازل مسکونی کاربران برای رسیدن به این مجهز و هوشمند می‌شوند.

به گزارش خبرنگار جامعه اطلاعاتی باشگاه خبرنگاران به منظور ذخیره‌ و کاهش هزینه ها مربوط به انرژی محققان کانادایی موفق به طراحی و ساخت نوعی ابزار شدند که کاربران را در صورت روشن ماندن وسایل الکتریکی به منازل مسکونی‌شان مطلع می‌کند.

این ابزار کوچک 250 دلاری (168 پوندی) از طریق وای فای به سنسورهای نصب شده بر روی ابزار الکتریکی مرتبط شده و کاربر را در صورت روشن ماندن یکی از آنها را با ارسال پیام صوتی می‌کند.

پس از دریافت پیغام صوتی کاربر قادر خواهد بود تا وسیله الکتریکی روشن را خاموش کند.

این وسیله توسط یک نرم افزار که بر روی گوشی تلفن همراه نصب می‌شود اطلاعات دریافتی را این ابزار کوچک که نام تجاری آن neurio است را بررسی صفحه تلفن همراه کاربر نمایان می‌کند.
در واقع این وسیله کوچک نقش چشمان کاربر  را به صورت نبودن وی پس از فعال شدن به عهده می‌گیرد.

کمپانی فست با شعار "ما تلاش می‌کنیم تا با ابداع یک سنسور خانه‌های معمولی را هوشمند سازیم" به طراحی و ساخت neurio تلاش کردند.

این ابزار پس از فعال شدن قادر است تا سینگالهای الکترونیکی دریافتی ازطریق سنسورهای نصب شده بر روی دستگاه‌های روشن را پس ازدریافت بر روی دستگاه‌های روشن را پس ازدریافت به گوشی‌تلفن همراه ارسال کند.

محققان در عرصه طراحی و ساخت ابزار هوشمند می‌کوشند تا با ابداع این ابزار که ذخیره و کاهش هزینه‌های انرژی نقش موثری داشته باشند.


انتهای پیام/
برچسب ها: ابزار ، هوشمند ، خانه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.