سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس انجمن خدمات آزمایشگاهی:

افزایش تعرفه‌های آزمایشگاهی نسبت به سال گذشته

رئیس انجمن خدمات آزمایشگاهی ایران گفت: میزان نرخ تعرفه‌های آزمایشگاهی 20 هزار تومان در نظر گرفته شده بود که این میزان امسال افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، در هشتمین کنگره‌ی بین‌المللی و سیزدهمین کنگره‌ی کشوری ارتقا  کیفیت خدمات آزمایشگاهی تشحیص پزشکی ایران دکتر پوپک گفت: در سال گذشته طبق مصوبه وزارت بهداشت میزان نرخ تعرفه‌های آزمایشگاهی 20 هزار تومان در نظر گرفته شده بود. در روزهای آغازین سال جاری متوجه تغییری در جهت کاهش آن نسبت به سال گذشته شدیم. 
 
وی افزود: این کاهش می‌تواند کار افزایش تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی را در حدود 10 تا 12 درصد در پی داشته باشد. 
 
پوپک با اشاره به زمان تعرفه گذاری عنوان کرد: در سنوات گذشته تغییر نرخ ارز یکی از بارزترین تغییرات کشور بود که با تحریم‌ها همراه شد و سبب افزایش قیمت تمام شده تجهیزات و کیت‌های آزمایشگاهی به طور قابل پیش بینی و در برخی موارد غیر قابل پیش بینی شده است.

وی در ادامه ضمن اشاره به عدم وجود تعریف دقیق برای رتبه بندی آزمایشگاه‌ها افزود: 1500 آزمایشگاه تحت کنترل هستند و برای بهتر شدن وضعیت این آزمایشگاه در حال فعالیت‌ هستیم. 
 
وی افزود: با اهدای لوح کیفیت به آزمایشگاه‌ها در سال اخیر رقابت سازنده میان آنها آغاز و تمدید پروانه مبنی بر استقرار استانداردهای باید در قالب ممیزی است. 




 
انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.