سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیسی در نشست خبری عنوان کرد

رشد 46 درصدی اعتبارات عمرانی مصوب آموزش و پرورش در سال جاری

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: اعتبارات عمرانی ملی مصوب آموزش و پرورش 1340 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته اعتبارات مصوب ملی رشد 46 درصدی داشته است.

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش باشگاه خبرنگاران، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در نشست خبری که عصر امروز در محل سازمان نوسازی مدارس کشور برگزار شد، اظهار داشت:‌ در سال گذشته 1600 پروژه در کشور با 9هزار کلاس درس و 1میلیون و 300 هزار متر مربع زیر بنا به بهره‌برداری رسید که به طور متوسط روزانه 3500متر فضای آموزشی استاندارد و ایمن به زیر بنای آموزشی کشور اضافه شده است. 
 
وی در ادامه افزود: در سال 93 حدود 900میلیارد تومان اعتبارات عمرانی ملی مصوب داشتیم که از این تعداد 77 درصد آن قبل از آخرین تخصیص سال 92 پرداخت شده است که عمده این تخصیص در 6 ماهه نخست سال بوده و افزایش تعداد پروژه‌ها در سال 93 نسبت به سال 92 مرهون تخصیص سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در 6 ماهه نخست سال 93 است. 
 
رئیسی تصریح کرد: 300 پروژه نیمه تمام دولتی سال گذشته به خیرین واگذار و توسط آنان تکمیل شد. 
 
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تعداد پروژه‌های نیمه تمام به 5هزار و 400 پروژه رسیده که کمترین تعداد پروژه در مدت 4 ساله‌ی گذشته است و بیشترین پروژه نیمه تمام مربوط به استان خراسان رضوی است. 
 
وی اضافه کرد: محاسبات نشان می‌دهد اگر بخواهیم 5هزار و  400 پروژه را تکمیل و تجهیز کنیم نیازمند 3500 میلیارد تومان اعتبار هستیم. 
 
رئیسی در خصوص اعتبارات عمرانی سال 94 گفت: مجموع اعتبارات عمرانی ملی مصوب وزارت آموزش و پرورش 1340 میلیارد تومان است که نسبت به سال گذشته این اعتبارات مصوب ملی رشد 46 درصدی دارد. 
 
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور با بیان اینکه مهمترین ردیفهای اعتباری ملی مربوط به تخریب و مقاوم سازی مدارس است تصریح کرد: برای استاندارد کردن سیستم‌های گرمایشی مدارس مجلس رقم 420 میلیارد تومان را مصوب کرده که این رقم تنها اختصاص به استاندارد نمودن سیستم‌های گرمایشی مدارس ندارد بلکه بخشی مربوط به سیستمهای سرمایشی مدارس و بخشی دیگر به تأمین تجهیزات کمک آموزشی اختصاص دارد. 
 
وی در ادامه افزود: اعتبارات ملی که سال گذشته 920 میلیارد تومان بود و اعتبارات استانی 800 میلیارد تومان که مجموع اعتبارات ملی و استانی مصوب حدود 1720میلیارد تومان است و پیش‌بینی می‌شود که مجموع اعتبارات مصوب عمرانی ملی و استانی از 2100میلیارد تومان نیز فراتر رود. 
 
رئیسی با اشاره به برگزاری هفدهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استانی در 31 مرکز استان گفت: شعار امسال این جشنواره توسعه و گسترش عدالت آموزشی با همت خیرین است که از نیمه اردیبهشت ماه تا نیمه خرداد ماه در 31 مرکز استان برگزار می‌شود. 
 
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: مهمترین اولویت بخش عمرانی آموزش و پرورش با توجه به رویکردها و برنامه‌های وزیر و قوانین مصوب و اعتبارات در اختیار قرار گرفته افزایش سطح ایمنی مدارس است که از طریق استاندارد نمودن سامانه‌های گرمایشی مدارس، کاهش مدارس تخریبی و نیازمند مقاوم سازی و ایجاد زمینه مشارکت مردم و نهادها به ویژه در زمینه تکمیل پروژه‌های نیمه تمام ایجاد می‌شود. 
 
وی در خصوص تعمیر و نگهداری مدارس عنوان کرد: این یک مطالبه آموزش و پرورش و خیرین بوده که تلاش می‌کنیم تا با یک روند قانونی همراه با منابعی که نیاز است چهارچوبی در این زمینه تدوین و اجرایی کنیم. 




انتهای پیام/ 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.