سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

منصوری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

رای مجلس پاکستان شکستی برای عربستان/ جهان اسلام در مورد آل سعود دچار تردید شده است

سفیر سابق ایران در چین با اشاره به این که رای مجلس پاکستان یکی از شکست‌های بزرگ دولت سعودی بود، گفت: ماهیت عربستان سعودی اکنون افشا شده و اکنون جهان اسلام در مورد این کشور دچار تردید شده است.

"محمدجواد منصوری" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به این که آثار و پیامدهای انقلاب اسلامی ایران به تدریج وضعیت سیاسی، فرهنگی و امنیتی منطقه را که حساس و استراتژیک است، متحول کرده، اظهار داشت: آمریکا و در مجموع قدرت‌های بزرگ و هم چنین متحدان آن‌ها در منطقه، از ادامه این رویه بسیار نگران هستند.

وی ادامه داد: یکی از پیامدهای مهم انقلاب اسلامی ایران، مورد هدف قرار دادن ساختار سیاسی منطقه است، در نتیجه غرب و هم پیمانان آنها تمامی امکانات خود را برای مقابله با این جریان به کار انداختند، تا بلکه بتوانند این جریان را خنثی کنند.

سفیر سابق کشورمان در چین تصریح کرد: در 4 سال گذشته به شکل ویژه‌ای در منطقه تغییراتی به وجود آمد، که آن ظهور قدرت های مردمی بود و دولت‌ها نتوانستند در مقابل این قیام مقاومت کنند و یکی پس از دیگری سقوط کردند و همانطور که پیش‌بینی می‌شد این مسئله برای قدرت‌های سرمایه‌داری غرب غیرقابل قبول بود.

منصوری افزود: این سرمایه‌داران در تقابل با قیام‌های مردمی بیکار ننشستند، از این رو رژیم صهیونیستی صراحتا اعلام کرد ما منطقه را آنچنان ویران خواهیم کرد که تا 20 سال دولت‌ها حتی نتوانند مایحتاج اولیه را تامین کنند.

وی با اشاره به این که در یمن نیز شاهد قیام مردمی هستیم گفت: مردم این کشور حاضر به قبول شعارها و نظرات وابستگان به غرب نبودند و اصرار به ایجاد دولت مردمی کردند، البته غربی‌ها هم از نظام انتخاباتی در  کشورهای مسلمان وحشت دارند چرا که می‌دانند از این صندوق‌های رای فردی مردمی و مسلمان بیرون خواهد آمد.

سفیر سابق کشورمان در چین ادامه داد: جنایاتی که در یمن صورت می‌گیرد مشابه همان جنایاتی است که رژیم صهیونیستی علیه غزه انجام می‌دهد.

منصوری در پایان با اشاره به این که رای مجلس پاکستان یکی از شکست‌های بزرگ دولت سعودی بود خاطر نشان کرد: ماهیت عربستان سعودی اکنون افشا شده و اکنون جهان اسلام در مورد این کشور دچار تردید شده است.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.