سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت:

در کشور برنامه ثبت سرطان وجود ندارد

دکتر کاظم زنده دل گفت: در کشور هنوز برنامه ثبت سرطان بطور دقیق وجود ندارد و برای برپایی این برنامه، بودجه زیادی مورد نیاز است.

دکتر کاظم زنده دل، مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت و درمان در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: تعداد بیماران مبتلا به سرطان سالانه افزایش نمی‌یابد و بطور معمول روند افزایش سرطان 10 سال طول می‌کشد اما در کشور ما هنوز برنامه ثبت سرطان بطور دقیق و ملی وجود ندارد ضمن اینکه بودجه بالایی برای ثبت سرطان در کشور نیاز است. 

زنده دل از حضور گروه مشاور فرانسه در اردیبهشت ماه امسال در ایران خبر داد و تصریح کرد: در حال حاضر بهترین مراکز ثبت سرطان در دنیا با فاصله 2-1.5 سال، آمارگیری می‌کنند. 
از آنجایی که یک بیمار در طول بیماری به مراکز مختلف برای تشخیص یا درمان مراجعه می‌کند، بنابراین برای ثبت سرطان نیاز به جمع‌آوری اطلاعات مختلف از مراکز گوناگون هستیم. 

مسئول برنامه ملی ثبت سرطان وزارت بهداشت تاکید کرد: از سوی دیگر جمعیت بیماران سرطانی دوره 2 تا 1.5 سال تغییر قابل توجهی نمی‌کند ضمن اینکه عوامل ایجاد کننده سرطان هم در این بازه زمانی کوتاه تغییر چندانی پیدا نخواهد کرد و در واقع 15-10 سال طول می‌کشد تغییرات جدی در روند رشد سرطان در جمعیت ایجاد شود. 




انتهای پیام/ 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.