سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد؛

سفر بهاری درناهای خاکستری به خواف و نیشابور

در نخستین روزهای سال جدید و با تجدید حیات سبز طبیعت، پرندگان زیادی به عرصه های طبیعی خواف ونیشابور مهاجرت نمودند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد؛ سرپرست حفاظت محیط زیست خواف گفت: شهرستان خواف یکی از مسیر های پرواز اصلی پرندگان مهاجر محسوب می شود تعداد زیادی از درناهای خاکستری در حال بازگشت از سفر طولانی مهاجرت خود چند روزی در کشتزارهای روستای چهارده فرود آمدند.

عباس طاهریان با اشاره به این که پرسنل یگان حفاظت محیط زیست خواف به صورت مداوم در حال رصد درناهای خاکستری بودند افزود: با توجه به تعداد زیاد درناها در کشتزارها موجب تخریب بخشی از اراضی محل فرود آن ها شده بود که مالک زمین قصد فراری دادن آن ها و شکایت برای جبران خسارت داشت اما مالک زمین با توجه به اهمیت این گونه پرندگان نه تنها از شکایت خود صرف نظر بلکه دو نفر از دهقانان خود را مامور مراقبت از درناها کرد.

وی گفت: درناها پس از حدود 15 روز و بازیابی توان مهاجرت سفر خود را برای رسیدن به مقصد شروع کردند.

رییس اداره محیط زیست نیشابور هم گفت: منطقه حفاظت شده رییسی نیشابور در ابتدای سال میزبان درناهای خاکستری شده که در مسیر پرواز خود به سمت سیبری، این منطقه را به عنوان سکونت گاه موقت خود برگزیدند.

محمد مهدی نوربخش افزود: از گونه های پرندگان مهاجر می توان به گونه هایی همچون پیغو ، انواع سار گپه ها وعقاب ها اشاره کرد و عبور پرندگان آبزی وکنار آبزی همچون بوتیمار ،درنای خاکستری ،کاکایی،چوپ پا،اگرت ،چاخلق وپرواز پرستوها ،زنبور خوار ها ،انواع سار وخروس کولی،سنگ چشم ، دم جنبانک ، هدهد و نغمه سرایی سهره ها وچکاوک ها آسمان وطبیعت نیشابور را رنگ وجلای دیگر بخشیدند.

وی از دستگیری سه نفر از متخلفان شکار پرندگان مهاجر در روز انس با طبیعت خبر داد که توسط ماموران کلانتری 11 نیشابور دستگیر شده و ضمن تشکیل پرونده تخلف جهت سیر مراحل قانونی توسط این اداره به مراجع قضایی معرفی شدند.

انتهای پیام/س

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.