سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقام ارشد آذربایجان:

توافق هسته ای ایران و کشورهای 5+1 تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت

"علی حسن اف" دستیار اجتماعی و سیاسی رئیس جمهور آذربایجان با اشاره به توافق هسته ای بین ایران و کشورهای عضو گروه «5+1» اعلام کرد: "این توافق تأثیر مثبتی بر منطقه خواهد داشت."

وی که در در 18- مین نشست اقتصادی اوراسیا،در استانبول سخن می گفت،  ایران را در زمره یکی از سه کشوری که سیاست ژئواستراتژیکی، ژئوپلیتیکی و ژئواکونومیکی حوضه دریای سیاه را تعیین می کنند، خواند و افزود:. آرزو داریم این سه کشور یعنی ایران،آذربایجان وروسیه روابط خوبی با غرب داشته باشند،چراکه بهبود مناسبات از لحاظ گاز طبیعی و سایر منابع انرژی تأثیر مثبتی بر روابط ما خواهد داشت.

علی حسن اف با تاکید بر اینکه ایران در آینده می تواند گاز خود را توسط خط لوله «تاناپ» به کشورهای غرب منتقل کند، گفت: خط لوله تاناپ به خاطر این که گاز آذربایجان را به اروپا و بازار انرژی جهان منتقل خواهد کرد، از اهمیت زیادی برخوردار است و 30 میلیارد متر مکعب گاز حداقل طی 60-70 سال توسط خط لوله تاناپ به اروپا منتقل خواهد شد.

وی با ابراز امیدواری نسبت به لغو تحریم های کشورهای اروپایی و آمریکا علیه ایران افزود:، ایران نیز در آینده می تواند ذخایر گاز طبیعی غنی خود را توسط خط لوله تاناپ به کشورهای غربی منتقل کند.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.