سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کفش‌های نامناسب عامل اصلی التهاب تاندون آشیل است

پوشیدن کفش‌های نامناسب یکی از عوامل اصلی بروز التهاب تاندون آشیل بوده که این موضوع در افراد ورزشکار و خانم ها، نمود بیشتری دارد.

مهدی لطفی نیا استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: عوامل مختلفی می‌توانند موجب آسیب و التهاب تاندون آشیل شوند که این عوامل در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته عوامل خارجی و عوامل داخلی تقسیم بندی می‌شوند.

وی افزود: عوامل داخلی که به طور عمده شامل افزایش سن، وضعیت تاندون‌ها و وضعیت  کف پا و به ویژه کف پای صاف است و در مقابل عوامل خارجی شامل عواملی هستند که در اختیار خود انسان بوده و می‌توان آن‌ها را کنترل کرد.

لطفی نیا با بیان اینکه انجام نادرست حرکات ورزشی در بروز آسیب و التهاب تاندون آشیل بسیار نقش دارد، تاکید کرد: پوشیدن کفش‌های نامناسب یکی از عوامل اصلی بروز التهاب تاندون آشیل بوده که این موضوع در  افراد ورزشکار و خانم‌ها، نمود بیشتری دارد.

وی گفت: کفش‌های پاشنه بلند در بروز التهاب تاندون آشیل که یکی از بزرگترین تاندون‌های عضلانی در بدن است، نقش پر رنگی دارد و زنان به دلیل اینکه این نوع کفش‌ها را زیاد می پوشند، بیشتر در معرض التهاب تاندون آشیل هستند.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.