سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نیویورک تایمز:

انتظار نتانیاهو از تفاهم هسته ای با ایران منطقی نیست

نیویورک تایمز درخواست بنیامین نتانیاهو را برای لغو تفاهم هسته ای لوزان با ایران غیر منطقی و به دور از عقل توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نیویورک تایمز؛  بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از حصول تفاهم هسته ای لوزان مدعی شد آمریکا تفاهم بدی را با ایران امضا کرد و به همین دلیل باید آن را لغو کرد.

در مقاله امروز سردبیر روزنامه نیویورک تایمز آمده است: درخواست نتانیاهو از باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا کاملا غیر منطقی و به دور از عقل است.

این مقاله می‌افزاید: نتانیاهو طوری رفتار می‌کند که ظاهرا روند مذاکرات هسته ای را در 18 ماه گذشته خودش تعیین کرده است. مذاکرات هسته ای با ایران فقط از سوی آمریکا دنبال نمی‌شود بلکه انگلیس، آلمان، روسیه و چین هم در آن حضور داشته اند و نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی تواند فقط از آمریکا بخواهد تفاهم لوزان را برهم زند.

نتانیاهو پس از تفاهم هسته ای در لوزان مدعی شده بود: قصد ندارم مانع از امضای توافقنامه هسته ای باشم اما بدون شک با امضای یک توافق بد مقابله خواهم کرد. 

جزئیات تفاهمنامه لوزان تا 30 ژوئن (9تیر) تکمیل خواهد شد و آمریکا نمی تواند به تنهایی مانع از امضای توافقنامه نهایی شود. با توجه به همین موضوع، صحبت های نتانیاهو بی معنی به نظر می‌رسد.

نیویورک تایمز در ادامه می‌نویسد: درخواست های نتانیاهو نباید مانعی بر سر امضای توافقنامه هسته ای نهایی با ایران باشد. این ماجرا نباید به بهانه ای برای نادیده گرفتن تلاش 18 ماهه ایران و 1+5 در مذاکرات هسته ای تبدیل شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: لوزان ، تفاهم ، هسته ای ، ایران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.