سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بر اساس شواهد موجود؛

اغلب مبتلایان به اختلالات خلقی در سنین 20 تا 35 سال هستند

بر اساس شواهد موجود، اغلب مبتلایان به اختلالات خلقی وابسته به فصل در سنین 20 تا 35 سال بوده و زنان بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

مهدی شفیعی روانپزشک در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: همه افراد جامعه در معرض اختلال خلقی وابسته به فصل هستند که در این بین افراد جوان بیشتر دچار این بیماری اختلال می‌شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس شواهد موجود، اغلب مبتلایان به اختلالات خلقی وابسته به فصل در سنین 20 تا 35 سال بوده  و زنان بیشتر از مردان دچار این بیماری می‌شوند.

شفیعی گفت: آمارهایی وجود دارد که نشان می‌دهد، بروز اختلال خلقی و عاطفی در دو سوم موارد مربوط به زنان و کمتر از یک سوم موارد مربوط به مردان است.

وی با اشاره به عوامل مرتبط با اختلال و افسردگی فصلی، یادآور شد: در زنان تغییرات هورمونی سریعتر اتفاق می‌افتد و همین موضوع می‌تواند خطر ابتلا به اختلالات خلقی وابسته به فصل را در آنها افزایش دهد.

شفیعی افزود: میزان دریافت نور خورشید نیز بسیار مهم است، یعنی هر چه قدر میزان این دریافت بیشتر باشد، احتمال ابتلا به اختلال خلقی و عاطفی کمتر می‌شود که این موضوع در بهار و تابستان به دلیل طولانی‌تر شدن زمان طول روز بیشتر نمایان است.


انتهای پیام/



تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.