سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسایی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

وزارت خارجه باید به اظهارات اردوغان پاسخ می‌داد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، گفت: ما مناسبات اقتصادی و سیاسی مختلفی با ترکیه داریم ولی این دلیلی نمی‌شود، اردوغان احساس کند که می‌تواند هر حرفی بزند.

"حمید رسایی" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر روزهای آتی" اردوغان" به تهران و اظهارات روزهای گذشته وی نسبت به مواضع کشورمان گفت: اظهارات نخست وزیر ترکیه، اظهاراتی توهین‌آمیز به حاکمیت ایران بود.
 
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: رئیس‌جمهور کشورمان و وزارت امور خارجه در این مورد سکوت کردند و این سکوت با تعجب ما مواجه شد، لذا نمایندگان مجلس مجبور شدند، اظهارنظر کنند و از حقوق ملی و شان ملی ما دفاع کنند.
 
وی ادامه داد: بعد از واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اردوغان دوباره اظهارات تندی نسبت به آن‌ها داشت و متاسفانه هیچکدام از این‌ها مانع سفر وی به تهران نشد.
 
رسایی تصریح کرد: ما مناسبات اقتصادی و سیاسی مختلفی با ترکیه داریم ولی این دلیلی نمی‌شود، اردوغان احساس کند که می‌تواند هر حرفی بزند.
 
نماینده مردم تهران گفت: حداقل توقع این بود که اگر سفر لغو نمی‌شود، آقای "روحانی" در همان سطح به وی پاسخ دهد.
 
وی ادامه داد: سکوت مقامات ایرانی مانند مواردی دیگر، همچون دلایل عقب‌نشینی در مذاکرات است.
 
شایان ذکر است:" رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه در روزهای گذشته ادعا کرد که ایران در حال تلاش برای تسلط بر خاورمیانه است و تلاش‌های آن باعث آزار آنکارا، عربستان و کشورهای عرب خلیج فارس شده است.
 
اردوغان با بیان اینکه صلا نمی توان شرایط فعلی را تحمل کرد، ایران باید این را بفهمد،  اضافه کرد: تهران باید نیروهای خود را از یمن، سوریه و عراق خارج کرده و به استقلال و حاکمیت این کشورها احترام بگذارد.
 
رئیس جمهور ترکیه با اشاره به اینکه ما از حمله عربستان به یمن حمایت می کنیم و ممکن است حمایت های لجستیکی انجام دهیم،گفت: ایران و گروه‌های تروریستی باید یمن را ترک کنند.

اردوغان با اشاره به تلاش عراق برای نابودی داعش گفت: هدف ایران از مبارزه با داعش، افزایش نفوذ در عراق است. در واقع ایران در حال تعقیب داعش است تا جای ان را در منطقه بگیرد
.
 
واکنش نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به اظهارات نخست وزیر ترکیه: سفر اردوغان به ایران را لغو کنید
 
واکنش دوم اردغان نسبت به اظهارات نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران
 
منتقدینم در ایران، هم سطح من نیستند/ به ایران می‌روم
 
اما همه‌ی این واکنش‌ها منتج به عذرخواهی و یا اتخاذ مواضعی نرم از سوی اردوغان نگردید. رئیس جمهور ترکیه که در رویاهایش خود را امپراتور عثمانی نوین می‌بیند در کنفرانس خبری در استانبول گفت: « ما اصرار داریم نیروهایی که در امور یمن دخالت می‌کنند از آنجا خارج شوند. برخی از ایرانی‌ها به سبب این اظهارات از من انتقاد کردند. آنها در سطح من نیستند. »

اردوغان افزود: «این افراد تعیین نمی‌کنند که من به ایران سفر کنم یا نه. این که بروم یا نروم به ما مربوط می‌شود. ما هستیم که در این باره تصمیم می‌گیریم. برنامه سفر من به ایران به قوت خود باقیست.»
 انتهای پیام/
برچسب ها: حمید ، رسایی ، نخست وزیر ، ترکیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.