سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل مقررات و مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی:

توضیحات بانک مرکزی در خصوص کاهش سقف خرید/ بانک جدیدی در راه نیست

ارجمندنژاد مدیرکل مقررات و مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی اظهارداشت: با توجه به اینکه خرید بیش از 50 میلیون تنها یک درصد از تراکنش‌های خرید را شامل می‌شود و با توجه به امکان وجود پولشویی و سایر تخلفات، این امر عاملی برای تعیین این سقف برداشت شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، عبدالمهدی ارجمندنژاد مدیرکل مقررات و مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی طی نشست خبری خود در خصوص بخشنامه‌ اخیر بانک مرکزی مبنی بر تعیین سقف خرید و پایانه‌های فروش مجازی و بانکی اظهار داشت: تاکنون کارت‌های اعتباری و برداشت که در دسترس مردم است و هیچگونه سقف برداشت خاصی ندارد در حالی که طبق اصول رواج در سایر کشورها از جمله دلایل ابلاغ این بخشنامه بود.

وی افزود: علاوه بر این با توجه به اینکه خرید بیش از 50 میلیون تنها یک درصد از تراکنش‌های خرید را شامل می‌شود و با توجه به امکان وجود پولشویی و سایر تخلفات عاملی شد برای تعیین این سقف برداشت از طرفی برای بررسی بیشتر در خصوص معاملات و پول‌های رد و بدل شده این تصمیم‌گیری باعث شد از طریق سیستم بانکی ردیابی معاملات انجام شده امکان‌پذیر باشد.

ارجمندنژاد در ادامه در خصوص جزئیات این بخشنامه تصریح کرد: طبق اولین بند این بخشنامه از 20 فروردین هر تراکنش خرید با سقف 50 میلیون تومانی خرید است.

وی در خصوص بند 2 و 3 این بخشنامه گفت: علاوه بر بند یک، طبق این بخشنامه ظرف سه ماه از صدور بخشنامه خریدهای بیش از 50 میلیون تومان نیاز به بررسی ماهیت خریدار و نوع معامله دارد و علاوه بر این تمام نقل و انتقالات درون بانکی بانک‌ها و مؤسسات اعتباری از اول اردیبهشت تا سقف 50 میلیون تومان خواهد بود.

مدیرکل مقررات و مجوزهای بانکی و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: با توجه به وجود پرونده‌های تخلف از طریق کارت‌های برداشت این بخشنامه تنظیم شد و به شبکه بانکی ابلاغ  گردید به طور مثال در یکی از شهرستان‌ها و در یک صنفی خاص از طریق کارت‌های برداشت مبلغی جابجا شد که ماهیت معامله نامعلوم بود.

بانک جدیدی در راه نیست

عبدالمهدی ارجمندنژاد در خصوص مجوزهای جدید در سال 94 اظهار داشت: درخواست هایی در خصوص انواع نهادهای پولی به بانک مرکزی اعلام شده از جمله بانک، صرافی، مؤسسه اعتباری، لیزینگ، صندوق قرض‌الحسنه و ... که طبق سیاست‌های بانک مرکزی و تحقیقات شورای پول و اعتبار بررسی شد اما تاکنون برنامه‌ای برای صدور مجوز بانک جدید نداریم.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۹ ۱۷ فروردين ۱۳۹۴
سلام
محبت كنيد و از اقاي تهرانفر قضيه مجوز موسسات مالي و اعتباري رو پيگيري كنيد تا مردم تكليفشون رو بدونن
ايشون گفتن تا اول سال اينده مجوز ميدن