سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک روانپزشک در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد:

راهکارهایی برای مقابله با اضطراب جدایی در فرزندان

یک روان پزشک گفت: در صورتی که تماس و ارتباط کودک با مادر از بین برود یا کم شود، کودک دچار یک نوع اضطراب به نام اضطراب جدایی می‌شود.

محسن راز افشا روانپزشک در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه بین کودک و مادر در اثر شیرمادر یک ارتباط و تماس ایجاد می‌شود و هنگامی که مادر کودک خود را در آغوش می‌گیرد حس دوطرفه لذت‌بخشی برای هردو به وجود می آید، اظهار کرد: در صورتی که این تماس با کودک از بین برود یا کم شود او دچار یک نوع اضطراب به نام اضطراب جدایی می‌شود.

وی افزود: کودکانی که دچار اضطراب جدایی می‌شوند، زمانی که پدر و مادر از جلوی چشم آنها دور می‌شوند می‌پندارند که دیگر نیستند، به همین دلیل به شدت مضطرب شده و واکنش نشان می‌دهند.

راز افشار با بیان اینکه اضطراب جدایی، زمینه‌ اضطراب‌های مرضی را در آینده برای فرد ایجاد می‌کند، تصریح کرد: جداشدن والدین از همدیگر، ترساندن کودکان، حضور نداشتن طولانی مدت والدین در خانه و پوشاندن سروصورت از دید کودکان زمینه اضطراب جدایی را در آنها بوجود می‌آورد.

وی ادامه داد: برای مقابله با حالت اضطراب جدایی در کودکان اولین کار پیشگیری است. همچنین بهتر است مادرانی که بچه‌های شیرده دارند برای مدت طولانی از آنها جدا نشوند و زمان‌هایی را با کودکان خود گذاشته و آنها را در آغوش بگیرند.

این روان‌پزشک در پایان عنوان کرد: برای جلوگیری از حالت اضطراب جدایی در کودکان مناسب است که والدین آنها را در مکان‌های تاریک قرار داده اما نترسانند و بهتر است که اتاق کودک از پدرومادر آنها جدا باشد تا استقلال پیدا کنند در عین حال والدین گاه‌گاهی به بچه‌های خود سربزنند تا زمینه این نوع اضطراب در آنها کاهش یابد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.