سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون برنامه‌ریزی فرماندهی شهریار مطرح کرد:

فعالان کشاورزی شهریار به توصیه‌های جهاد کشاورزی توجه بیشتری کنند

معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار گفت: جهاد کشاورزی متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی این شهرستان همواره توصیه‌های لازم را به فعالان کشاورزی به منظور انتخاب مناسب نوع کشت و محصولات زراعی ارائه می‌کند، اما بی‌توجهی برخی کشاورزان باعث بروز خسارت سنگین می‌شود.

کریم تبارکی، معاون برنامه‌ریزی فرمانداری شهریار در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران با اشاره به بروز و تحمیل خسارت‌های سنگین در طول سالیان اخیر به فعالان کشاورزی شهرستان شهریار در اثر سرمازدگی‌های مکرر، اظهار کرد: شیوه کشاورزی به صورت سنتی، عدم آگاهی کافی برخی فعالان کشاورزی و نوع کشت نامناسب و نامتناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی شهرستان شهریار، میزان خسارات را در طول سالیان اخیر مضاعف نموده است.

وی در ادامه با بیان لزوم تقویت اطلاع‌رسانی و آموزش‌های هرچه بیشتر فعالان کشاورزی شهرستان شهریار در جهت کاشت محصولات مناسب با شرایط اقلیمی این شهرستان ارائه می‌کند، اما متاسفانه بی‌توجهی برخی از فعالان این عرصه، و ناهمخوان بودن محصولات زراعی و باغی با شرایط آب و هوایی شهریار، میزان خسارات سرمازدگی در طول سالیان اخیر را افزایش داده است.

وی در ادامه عنوان کرد: به عنوان نمونه تغییر الگوی کشت و باغداری از سیب به سمت زردآلو و گوجه سبز، باعث بروز خسارات سنگینی شده و در سال گذشته قریب به 100 درصد محصولات باغی از نوع زردآلو و گوجه سبز با سرمازدگی مواجه شد.

تبارکی در پایان اذعان کرد: برآورد خسارات سرمازدگی در سال گذشته به رقمی بالغ بر 100 میلیارد تومان می‌رسد که این میزان مؤید عمق فاجعه در این عرصه است و امید آن داریم در آینده با افزایش آگاهی‌ها و آموزش‌های لازم و عنایت پروردگار متعال، خسارات سرمازدگی در حوزه کشاورزی به حداقل ممکن کاهش پیدا نماید.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.