سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رستگار:یک سهمیه المپیکمان قطعی شد/از تصمیمات سرمربی حمایت می‌کنیم

رئیس فدراسیون جودو گفت: با توجه به نتایجی که در رقابتهای جایزه بزرگ سامسون ترکیه کسب شد، داشتن یک سهمیه در المپیک 2016 ریو قطعی شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران ؛تیم ملی جودو ایران که با ترکیب 9 ورزشکار و با سرمربیگری مجید زارعیان عازم  رقابت‌های جایزه بزرگ ترکیه شده بود، بعد از کسب یک مدال برنز و یک عنوان پنجمی امروز 10 فروردین به کشور بازگشت.

محمدعلی رستگار، رئیس فدراسیون جودو درخصوص عملکرد ملی پوشان در این رقابت‌ها گفت: در رقابت‌های ترکیه توسط سعید ملایی توانست یک مدال برنز کسب کند  که با توجه به سهمیه بندی المپیک تا کنون کسب یک سهمیه برای جودو کشورمان قطعی شده است.

وی در پاسخ به این سوال که این سهمیه به کدام جودوکار تعلق خواهد گرفت، بیان کرد: در شرایط فعلی ورزشكاران و پتانسيل امتياز آوري آنها، این سهمیه به ملایی تعلق دارد، ولی سایر جودوکاران کشورمان نیز می‌توانند این سهمیه را داشته باشند. در شرایطی که ملایی همین روند را ادامه داده و به جمع 22 نفر برتر وزن خود راه پیدا کند، جودوکار دیگری مثل جواد محجوب می‌تواند به این سهمیه دست پیدا کند و اگر محجوب هم بتواند به ٢٢ نفر وزن خود راه پيدا كند، اين سهميه به ورزشكار ديگري كه بهترين عملكرد را در مسابقات پیش رو داشته باشد تعلق مي گيرد.

رئیس فدراسیون جودو افزود: مسابقات مختلفی را در سال 2015 و اوایل 2016 میلادی پیش رو داریم که جودوکاران کشورمان اگر بتوانند روند خوبی داشته باشند و امتیازات خود را افزایش دهند می‌توانند سهمیه لازم برای حضور در این رویداد بزرگ را کسب کنند با توجه به نزدیک شدن به المپیک همه کشورها به دنبال کسب امتیازات بیشتر هستند همین موضوع کار را دو چندان سخت کرده است و جودوکاران کشورمان باید بیشتر تلاش کنند و از فرصت هایی که در اختیارشان قرار می گیرد نهایت استفاده را ببرند.

رستگار در انتها خاطرنشان کرد: قبل از اعزام به ترکیه در چندين جلسه به سرمربی تیم ملی عنوان داشتم که در چنین مسابقات سطح بالایی تنها محجوب و ملایی مي‌توانند چند دور در جدول بمانند و شانس کسب مدال دارند. ولی سرمربی تیم ملی خواستار این بود که با توجه به اینکه مسابقات قهرمانی آسیا را پیش رو داریم و تیم به انسجام و مسابقات تداركاتي نیاز دارد، تيم با ترکیب 9 نفر به تركيه اعزام شود. من هم علي رغم وجود مشكلات مالي فراوان، از این تصمیم سرمربي تيم حمایت کردم.

انتهای پیام/

برچسب ها: جودو ، رستگار ، المپیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.