رئیس فدراسیون جودو کشورمان گفت: برای کسب موفقیت در آینده و مدال آوری در المپیک چاره ای نداریم جز اینکه روی رده سنی نوجوانان و نونهالان تمرکز کنیم.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، محمد علی رستگار در حاشیه هفته سوم رقابتهای لیگ برتر نوجوانان جودو اظهار داشت:  فدراسیون جودو از سال گذشته تمرکز ویژه ای روی ورزشکاران رده سنی پایه داشته است و سعی دارد با برنامه ریزی ویژه و برپایی مسابقات متعدد شاهد رشد جودوکاران در این رده باشد تا در آینده ای نه چندان دور به جایی برسیم که تیم بزرگسالان ما در هر وزن 3 یا 4 جودوکار قدرتمند داشته باشد که بتوانند در میادین بین المللی کسب مدال کنند.

وی ادامه داد: در سال گذشته 16 تیم در لیگ آینده سازان حضور داشتند و امسال نیز 22 تیم حاضر هستند خوشبختانه اسپانسرهای خوبی از این لیگ حمایت می کنند و این نشان دهنده این است حرکت نویی در این رده آغاز شده است، فدراسیون از نظر کمی از لیگ نوجوانان رضایت دارد و امیدواریم در سال آینده باز هم شاهد این باشیم که تیمهای بیشتری روی نوجوانان جودو که یک رشته المپیکی است، سرمایه گذاری کنند.

رستگار با اشاره به کسب اولین مدال جهانی نوجوانان توسط رامین صفویه، در این باره اذعان داشت: حرکتی را که ما آغاز کرده ایم و توجهمان را روی سنین پایه معطوف کرده ایم، از نظر بسیاری از کارشناسان مورد قبول است و ما نیز آن را ادامه خواهیم داد.

 در جودو باید از رده های پایه آغاز کرد و تکنیک ها و تاکتیکها را از سنین ابتدایی آموزش داد و استعدادها را کشف کرد، بعد از مدالی که در رقابتهای جهانی جودو نوجوانان قرار گرفتیم، دستور دادم که به روند استعدادیابی توجه ویژه ای شود، فکر می کنم با این طریق پیش برویم تا 3 یا 4 سال آینده شاهد این خواهیم بود برخی از همین نوجوانان به عضویت تیم ملی بزرگسالان درآمده اند و آینده خوبی برای جودو رقم بزنند./آق
برچسب ها: رستگار ، جودو ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار