سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز؛

تسکین آرتروز در گرو بهره گیری از برگ بو

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز گفت: ماساژ دادن روغن طبیعی برگ بو ورم و درد ایجاد شده از پیچ خوردگی، آرتروز، دردهای عمومی، سردرد و میگرنرا تسکین می‌دهد.

  

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریزسعیده علیزادهافزود: این گیاه ادویه‌ای حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی و ویتامین‌هاست که در سلامت انسان نقش مهمی را بر عهده دارند.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از تخمیر غذا در معده مفید است؛ دَم کرده آن هضم غذا را آسان می‌سازد و گاز و نفخ معده را خارج می‌کند، همچنین نوشیدن دو تا سه فنجان از شربت برگ بو قبل از غذا برای درمان بی اشتهایی مفید است.

علیزاده ادامه داد: ویتامین آ موجود در برگ بو به قدرت بینایی فرد کمکمی‌کند و در پیشگیری از ابتلا به سرطان ریه و دهان نقش دارد.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز یادآور شد: منبع غنی ویتامین استادیار گروه ث، آ، آهن، منگنز، کلسیم، پتاسیم و منیزیم است و به طور کلی مصرف منظم برگ بو در غذاها به سلامت جسم کمک می‌کند.

علیزاده گفت: نوشیدن دَم کرده برگ بو قبل از هر وعده غذایی از افزایش قند خون جلوگیری می‌کند.

استادیار گروه باغبانی دانشکده کشاورزی دانشگاه تبریز ادامه داد: این ادویه منحصر به فرد حاوی مقادیر قابل توجهی از مواد معدنی نظیر مس، پتاسیم، کلسیم، منگنز، آهن، سلینیوم، روی و منیزیم است که در سلامت فرد نقش حیاتی بر عهده دارند.

وی افزود: خاصیت آنتی اکسیدان در آن به بدن در تولید انسولین کمک می کند و در نتیجه در بهبود بیماری دیابت موثر است.

علیزاده تاکید کرد:آنزیم‌های موجود در برگ بو با شکستن پروتئین‌ها و کمک به هضم غذا، علایم اختلالات گوارشی را کاهش می‌دهد و ناراحتی معده را درمان می‌کند.
انتهای پیام/ع
برچسب ها: برگ ، گیاه ، تسکین ، آرتروز ، تبریز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.