سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

كلینتون به ازبین بردن اطلاعات حساس دولتی متهم شد

عضو كمیته تحقیق حمله به كنسولگری آمریكا در بنغازی اعلام كرد هیلاری كلینتون تمامی ایمیل ها و اطلاعات مربوط به دوران فعالیت خود را از بین برده است.

  به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشییتدپرس؛ تری گودی عضو جمهوری‌خواه كنگره آمریكا و یكی از مقامات ارشد كمیته تحقیق درباره پرونده حادثه بنغازی در سال 2012 گفت: هیلاری كلینتون وزیر امور خارجه سابق آمریكا تمامی ایمیل ها و اطلاعات مربوط به حادثه را معدوم كرده است و از ارائه منابع یا اخبار جدید به ماموران تحقیق خودداری می‌كند.

  دیوید كندال وكیل مدافع كلینتون اتهامات وارده را تكذیب كرد و گفت: گودی در جای نادرستی به دنبال جمع آوری اطلاعات است. كلینتون در سالهای 2009 تا 2013 و همزمان با فعالیت در سمت وزیر خارجه آمریكا تمامی ایمیلهای كاری و حتی شخصی خود همراه با سرور اختصاصی وزارت امور خارجه را در اختیار این وزارتخانه قرار داده بود و پس از آن دیگر الزامی برای افشای ایمیل های كاری و شخصی وی وجود ندارد. كلینتون از اطلاعات دوران وزارت خود هیچ نسخه دومی نزد خود نگه نداشته است.

" كلینتون " دموكرات، مایل به حضور در مبارزات انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 است اما با انتقادهای فراوانی از سوی جمهوری خواهان مواجه شده است. پرونده حمله به كنسولگری آمریكا در شهر بنغازی لیبی و كشته شدن 4 مقام آمریكایی به نقطه سیاهی در سابقه فعالیت سیاسی كلینتون تبدیل شده است. كمیته تحقیق حادثه بنغازی هیلاری كلینتون را به از بین بردن جزئیات و ایمیل های مربوط به این ماجرا متهم كرده است. گودی برای تحویل دادن سرور كامپیوتر كلینتون ضرب الاجل چند روزه تعیین كرده و از او خواسته است حداكثر تا سوم آوریل ( 14 فروردین ) سرور را تحویل كمیته تحقیقات دهد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کلینتون ، بنغازی ، حمله ، آمریکا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.